دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار کرد
نشست هم اندیشی مدیران مدارس با نیازهای ویژه مجری کارورزی
درراستای برگزاری جلسات هماهنگی وهم اندیشی با مدیران مدارس مجری کارورزی جلسه تخصصی توجیهی و آسیب شناسی کارورزی با حضور مدیران مدارس با نیازهای ویژه (استثنائی )مجری درس کارورزی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان کرمان، نشست هم اندیشی مدیران مدارس با نیازهای ویژه مجری کارورزی، با حضور حجت السلام والمسلمین توان سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان کرمان، بنی اسد، مدیر آموزش وپرورش استثنائی استان و مدیران مدارس با نیازهای ویژه (استثنائی )درسالن کنفرانس پردیس خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد،
حجت السلام والمسلمین توان سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به روایات، پیرامون مقام و منزلت معلم صحبت کرد.
وی گفت: توسعه، فرهنگ و تمدن از آن جامعهایست که در آن، معلم قدر و منزلت داشته باشد.
سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان کرمان بیان کرد: دانشجویانی که در مدارس شما حضور پیدا میکنند معلمان آینده کشورند ولذا باید علاوه بر منزلت این دانشجو معلمان به آنها انگیزه داد تا نسبت به حرفه معلمی دلسرد نشوند.
توان اشاره کرد: کارورزی رسالت دانشگاه فرهنگیان است، باید مهارتها را به دانشجو معلمان یاد دهیم تا آنچه که بصورت تئوری فراگرفته اند درمرحله عمل اجرا کنندو لازمه آن ارتباط مستحکم میان ارکان کارورزی متشکل از مدرسه ،معلم واستاد راهنما میباشد.
وی افزود: فراگیری علم یک بعد قضیه است مهمتر از آن انتقال علم میباشد که با کارورزی اموخته میشود چگونه این انتقال صورت گیرد و به همین خاطر کارورزی بسیار مهم و ضروری است و یکی از مواردی که مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت دانشگاه فرهنگیان تاکید دارند بحث کارورزی میباشد.
سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: بحث کارورزی در مدارس با نیازهای ویژه حساستر از مدارس دیگر است زیرا دانش آموز آن حساستر میباشد، دانش آموزی که با نیاز ویژه است ممکن است از لحاظ جسمی با مشکلاتی مواجه باشد اما از طرف دیگر واز لحاظ روحی و هوش ،ذکاوت ممکن است خیلی بهتر از دیگران باشد.
در ادامه این نشست بنی اسد رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به اهمیت بحث کارورزی گفت: کارورزی پلی است بین اطلاعات نظری و عملی که نباید این ارتباط قطع شود.
وی اظهار کرد: از آنجایی که هنر کلاس داری تدریس خیلی خوب میباشد حضور دانشجو معلمان در مدارس لازم و ضروری است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ذکرکرد: شرایط مدارس استثنایی با مدارس عادی فرق دارد و از آنجایی که معلم استثنایی نیاز به تحقیق و پژوهش بیشتر دارد جایگاه معلمین مدارس با نیازهای ویژه از مدارس عادی نیز متفاوت میباشد.
ایشان درادامه گزارشی از اقدامات انجام شده درمدارس با نیازهای ویژه همچنین نتایج و رتبه های کسب شده توسط دانش آموزان مدارس استثنائی درحوزه های مختلف را بیان کرد.