Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

فرآیند ارزیابی تکمیلی داوطلبان ورودی 1402 دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ امروزه در سنجش شایستگی­ های افراد علاوه بر مصاحبه به عنوان یک ابزار معتبر برای درک ابعاد مختلف ساخت شناختی، ویژگی­ های عاطفی، روانی و تجارب زیسته افراد، از آزمون­ های روانشناختی و تمرین ­های شبیه سازی شده استفاده می ­شود.

در این دوره از ارزیابی تکمیلی ورودی­ های چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان سعی شده است تا با ترکیبی از ابزارها، تمرین­ ها و آزمون ­های مناسب، ابعاد مختلف شایستگی­ های همبسته با حرفه ­ی معلمی بررسی و احصاء گردد.

تا کنون از تعداد 60065 نفر کل داوطلبان معرفی شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای فرایند ارزیابی تکمیلی، طی سه روز از اجرای ارزیابی تکمیلی، تعداد 50421 نفر در سامانه ثبت­ نام و ارزیابی تکمیلی به آدرس psd.cfu.ac.ir   اقدام به ثبت مشخصات و بارگذاری مدارک مربوط به فعالیت­ های علمی و فرهنگی خود نموده ­اند و 32427 نفر موفق به تکمیل و ثبت اطلاعات فردی شده ­اند. که از این تعداد 4530 نفر زن و 17892 نفر مرد می ­باشند.

به منظور انجام فرآیندهای پیش­ بینی شده در ارزیابی تکمیلی داوطلبان، تعداد 193 حوزه ارزیابی در سراسر کشور تشکیل شده است که در هرکدام از این حوزه ­ها روزانه 32 در شیفت صبح و عصر داوطلب پذیرش و مورد ارزیابی قرار می ­گیرند.

در فرآیند ارزیابی، با استفاده از ابزارهای طراحی شده توسط کارشناسان خبره، شایستگی­ های مورد نیاز حرفه­ ی معلمی سنجیده می­ شود.

 لازم به ذکر است فرآیند ارزیابی صلاحیت معلمی داوطلبان ورودی ۱۴۰۲ شامل بررسی مدارک، بررسی پزشکی، بحث گروهی، بازی گروهی و آزمون الکترونیکی است .