Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

جشنواره الگوهای برتر تدریس فرصتی برای واکاوی نقاط قوت و ضعف سیستم آموزشی

یکی از رویدادهای علمی در دانشگاه فرهنگیان جهت مهارت افزایی اعضای هیات علمی و ارتقاء کیفیت آموزشی جشنواره الگوهای برتر تدریس است که وجود چنین رخداد علمی با هدف ارتقای نشاط و پویایی در میان استادان دانشگاه فرهنگیان و ایجاد زمینه رقابتی سالم برای استادان بدون شک بستر مناسبی است تا افکار و تجربیات مدرسان را در زمینه بهبود سیستم آموزشی در قالب روش ها و تدریس­های خلاقانه و نوآورانه رقم بزند.

امروزه شرایط به گونه ای در حال پیشرفت می باشد که استفاده از یک روش آموزشی پاسخگو نیازهای فعلی جامعه نیست. با پیدایش ابزارهای جدید آموزشی الکترونیکی سازمان های متولی امر تعلیم و تربیت  ناگزیر باید تغییراتی را در سیستم آموزشی خود، توسعه زمینه پژوهش و افزایش توانمندی های حرفه ای میان اساتید و تبادل تجارب و دستاوردها در سطح محلی و ملی و ایجاد فرصت های بازآموزی مستمر علمی، تحقیقاتی و مطالعاتی اساتید ایجاد نمایند لذا جشنواره الگوهای تدریس برتر زمینه رشد حرفه ای و تخصصی اساتید را فراهم نموده و فرصت ارزشمندی را در اختیار آنان قرار می­ دهد تا با استفاده از تمامی ظرفیت ­های به وجود آمده، خلاقیت ها و مهارت های خود را در زمینه تدریس با سایر همکاران به اشتراک بگذارند

این جشنواره مبتنی بر رویکرد درس پژوهی است و امکانی برای به نمایش گذاشتن خلاقیت ­ها و نوآوری­ های اساتیدی که جرات و شهامت عرضه دانش و مهارت خود به جامعه تخصصی و حرفه­ای را دارند می­ باشد و از این طریق ضمن فراهم کردن زمینه نقد و نظر، الگوهای برتر تدریس را اشاعه و ترویج می­ کنند.

وجود این رویدادهای علمی فرصت مغتمی است برای واکاوی نقاط قوت و ضعف های سیستم آموزشی؛ همچنین با عنایت به لزوم تغییر و تحولات در سیستم های آموزشی، خروجی این جشنواره لزوما باید به اصلاح و به روز آوری روش­ های تعلیم و تربیت با تاکید بر روش­ های فعال گروهی و خلاق با توجه به نقش الگویی اساتید، بهبود عملکرد آموزشی و تدریس اساتید در کلاس ­های درس مجازی، شناسایی و ترویج روش ­های موفق و کارآمد تدریس با استفاده از فضای مجازی، کاربردی ساختن نظریه های یادگیری و آموزش، بهره مندی هوشمندانه از فناوری های نوین در فرایند های یاددهی- یادگیری بپردازد.

شایان ذکر است؛ این جشنواره به همت دانشگاه فرهنگیان هر ساله با همکاری استادان و مدرسان در مراکز و پردیس­های دانشگاه و دبیرخانه­ های استانی و در سه قالب فیلم آموزشی، طراحی آموزشی و طرح درس برگزار می­شود؛ شرکت کنندگان در این جشنواره شامل اعضای هیات علمی، مدرسان و مامورین آموزشی کل کشور در گروه های 9 گانه می باشند.

 

فاطمه علوی اصیل

 پژوهشگر و مدرس دانشگاه فرهنگیان