سرپرست دانشگاه فرهنگیان:
ضرورت علم آموزی، خودسازی و توانمندی در عرصه تحلیل و اندیشه
سرپرست دانشگاه فرهنگیان جایگاه ویژه دانشجومعلمان بر ضرورت علم آموزی، خودسازی و داشتن اندیشه و تحلیل برای دانشجومعلمان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ سعید غیاثی ندوشن در ویژه برنامه روز دانشجو ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیست روز و مقام دانشجو را گرامیداشت.
وی با بیان اینکه اهمیت و جایگاه دانشگاه در کلام رهبر فرزانه انقلاب روشن و مشخص است، گفت: برای گسترش فضاهای فیزیکی دانشگاه و جذب عضو هیات علمی در سال های اخیر تلاش هایی بسیاری انجام و نتایجی حاصل شده است اما همچنان در این زمینه دچار مضیقه و نیازمند توجه ویژه تمام ارکان کشور برای رفع این چالش هستیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با بیان حضور100 هزار دانشجو معلم و قریب 50 هزار مهارت اموز در دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: این دانشگاه وظیفه تربیتِ معلمِ پرورش دهنده ی نسل های آتی این نظام و کشور را برعهده دارد.
وی با اشاره به جایگاه و اهمیت بسیار بالای دانشگاه ها در همه نظامات اجتماعی، افزود: دانشگاه فرهنگیان نیز در نظامات اجتماعی به عنوان نهادی کلیدی، نقش بسیار مهمی در نزد سایر نهاد ها دارد.
غیاثی ندوشن، دانشجو را مولفه حائز اهمیت و توجه در دانشگاه نام برد و اظهار کرد: توجه به او، می تواند آنچه را که نظام اجتماعی هدف گذاری کرده محقق کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه هایی که به تربیت معلم می پردازند جایگاه ویژه تر و دانشجویان آنها اهمیت بالاتری دارند تصریح کرد: دانشجومعلم این دانشگاه قرار است دستکم 30 سال به تربیت نسل های اینده بپردازد و باید ویژگی های ممتاز تری را نسبت به دانشجویان سایر دانشگاه ها داشته باشد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، از علم آموزی به عنوان مهمترین تاکید رهبر انقلاب یاد کرد و افزود: دانشجو باید تمام قد درخدمت تحصیل و دانش اندوزی باشد.
وی همچنین خودسازی از منظر معارف دینی و سلامت جسمانی، عمق بخشیدن و صاحب اندیشه، تحلیل و تفکر سیاسی شدن را از ویژگی های لازم دانشجومعلمان عنوان و اظهار کرد: در کنار علم آموزی حضور شما در فعالیت های فرهنگی اهمیت بالا دارد.
غیاثی با اشاره به تدوین نظام نامه جامع فرهنگی و الزام آن برای دانشجومعلمان 1402، گفت: دانشجویان در کنارتسلط به مهارت های قرآنی باید 12 مهارت را مبتنی بر6 ساحت سند تحول بنیادین بیاموزد و در آزمون اصلح امتیازات لازم کسب کنند.
وی با تاکید بر اهتمام دانشگاه در تربیت دانشجومعلم چند ساحتی وچند مهارتی افزود: دانشجومعلم باید در این عرصه مهم ایفای نقش مهم و کنشگری جدی داشته باشد.