Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

فن بازار؛ فرصتی برای تحقق آرمان پژوهش محوری و برند سازی در دانشگاه فرهنگیان

عصر حاضر، عصر دیجیتال است و در این عصر، موضوع فناورانه و نوآورانه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با عنایت به رسالت دانشگاه فرهنگیان در توان افزایی معلمان در پژوهش و نیز تربیت معلمان خلاق و نوآور، وجود نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار عرصه خوبی برای خود کفایی دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل آموزش و پرورش در ایجاد بسترهای نو برای ارتقا نظام تعلیم و تربیت است و بدون شک مسیر تحقق آرمان پژوهش محوری در دانشگاه فرهنگیان با دادن رویکرد آموزشی به دستاوردهای اعضای هیات علمی و دانشجو معلمان برند مختص دانشگاه فرهنگیان در بخش پژوهش را ایجاد می نماید. نمایشگاه فن بازار، همه ساله از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته پژوهش و فناوری و با حضور دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، مراکز نوآوری و کارآفرینی، وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار می شود و دانشگاه فرهنگیان هرساله در این نمایشگاه ضمن حضور چشمگیر دانشجو معلمان در کنار دانش آموختگان و اساتید تربیت معلم به برپایی غرفه و ارائه دستاوردهای پژوهشی اعضای هیات علمی و دانشجو معلمان همت گمارده و همواره با پیشرفت های چشمگیری روبرو بوده و امتیازات بالایی در حوزه آموزش و نرم افزار آموزشی نیز کسب کرده است.

بنا به سیاستگذاری دانشگاه فرهنگیان در پذیرش رتبه های برتر کنکور سراسری در دانشگاه که بسیاری از این دانشجو معلمان صاحب ایده هستند؛ حضور در چنین عرصه ها و حمایت از آنان، می تواند آنها را در بروز خلاقیت و پژوهش یاری و دانشگاه فرهنگیان را در بین دانشگاه های دیگر سرآمد کند. بر این اساس حضور و حمایت متولیان دانشگاه از طراحی و تولید برنامه های کاربردی ارائه شده توسط دانشجومعلمان و ایده های خلاقانه که منجر به ایجاد روحیه نوآوری، تفکر خلاق و پرورش خلاقیت می‌شود بسیار حائز اهمیت می‌باشد. انتظار می رود این فعالیت ها منسجم تر و با تمرکز بیشتر با هدف ارائه یافته‌های محققان، پژوهشگران و فناوران، از یک سو و دریافت نیازهای پژوهشی و فناوری از سوی دیگر برای تحکیم و سیستمی نمودن روابط بین کنشگران در این مجموعه و در نهایت تجاری سازی فناوری و ارتقای قدرت رقابت ملی ادامه یابد. آثار دانشگاه فرهنگیان در سال 1402در سه بخش "نرم افزارهای آموزشی"، "اپلیکیشن های آموزشی" و "دست سازه های آموزشی" ارائه شده است.

 

 

فاطمه علوی اصیل

 پژوهشگر و مدرس دانشگاه فرهنگیان