Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی برگزار شد:

دوره توجیهی-آموزشی مدیران و معلمان راهنمای درس کارورزی

دوره توجیهی-آموزشی مدیران و معلمان راهنمای درس کارورزی با هدف تبیین اهداف دوره های کارورزی با حضور 200 نفر از مدیران و معلمان راهنمای نواحی یک و دو اراک در پردیس شهیدباهنر مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، دوره توجیهی-آموزشی مدیران و معلمان راهنمای درس کارورزی با حضور جعفر عاشقی معاون آموزش متوسطه، مریم صالحی معان آموزش ابتدایی، نجفی معاون توسعه منابع و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان ، علی مقدسی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان، سایر مسئولین و مدیران و معلمان راهنمای درس کارورزی روز پنجشنبه 30 آذرماه 1402 در سالن اجتماعات پردیس شهیدباهنر برگزار شد.

علی مقدسی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان از کارورزی به عنوان مهم ترین و تاثیرگذارترین درس دانشگاه فرهنگیان یاد کرد و افزود: در درس کارورزی میخواهیم دانشجو معلمان قبل از ورود به مدرسه آنچه که در دانشگاه به صورت تئوری آموخته را به صورت عملی به مرحله اجرا برساند.

وی در ادامه ضمن تشکر از همکاری و همراهی مدیران و معلمان گفت: در بسیاری از رشته های دانشگاهی درس کارورزی یا کارآموزی وجود دارد ولی درس کارورزی در دانشگاه فرهنگیان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تلاش کنیم این دوره به خوبی اجرا شود .

جعفر عاشقی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: کارورز کسی است که آمده معلمی را یادبگیرد نه کسی که فقط میخواهد کلاس را پر کند. کارورز باید در کنار یک معلم با تجربه قرار بگیرد تا از او یاد بگیرد چه طور تدریس کند و با دانش آموزان تعامل داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان نباید صرفا تماشاچی باشند گفت: از دانشجو معلمان بخواهید تجربه ها و آموخته های خود را به عمل در آورند.معلمی فقط تدریس نیست دانشجو معلمان در کنار هنر معلمی باید ساز و کار اداری، نحوه لباس پوشیدن و کار با سامانه های مرتبط را هم یاد بگیرند.

عاشقی درادامه اظهار داشت: وقتی دانشجوی کارورز وارد مدرسه می شود به منزله ی یک معلم کامل است. به دانشجو معلمان نقش های مختلف را واگذار کنید تا نقش های مختلف از جمله مدیریت و معاونت را تجربه کند و باسیستم های اداری آشنا شود اگر نقش های مختلف را به این دانشجو معلم بدهیم قطعا کارایی بیشتری خواهد داشت.

در پایان مجتبی محمدی جلالی معاون آموزشی و مریم صیدی مدیرگروه علوم تربیتی به تشریح کارورزی 1، 2، 3 و 4 پرداختند و به سوالات حاضرین پاسخ دادند.