Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
رئیس توسعه و بهسازی منابع انسانی:

اهمیت بهره مندی از ظرفیت نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

رئیس توسعه و بهسازی منابع انسانی برآغاز استعدادیابی نخبگان از مدارس و بهره مندی از ظرفیت نخبگان در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ عباس نجار رئیس توسعه و بهسازی منابع انسانی در دوره آموزشی آماده‌سازی و ارزیابی نخبگان برای ورود به وزارت آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به ویژگی های معلم بر طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: معلم باید بصیر، خوش فکر، خوش اخلاق و خلاق باشد تا بتواند دانش آموزانی بصیر، متفکر، خلاق، آینده نگر و مطالبه‌گر تربیت کند تا در آینده و ارتقای کشور تاثیر گذار باشند.

وی با تاکید برآغاز استعدادیابی از مدارس، با بیان اینکه تقویت و انتخاب نخبگان را باید از مدارس شروع کرد، افزود: باید نخبگان را استعدادیابی کرده و از ظرفیت آنان در دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم،  برنامه ها دانشگاه درجهت جذب استعدادهای برتر است.

 رئیس توسعه و بهسازی منابع انسانی، با اشاره به نگاه ویژه به دانشگاه فرهنگیان آن را متولی امر توانمندسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش عنوان و اظهار کرد: امسال برای نخبگان استخدامی آموزش و پرورش دوره ای ویژه برگزار شد.

وی ارتقاء مهارت‌های معلمی، برقراری ارتباط با دانش آموزان، خانواده‌ها آنان و جامعه‌ را از اهداف این دوره دانست و گفت: این جذب فرهیختگان به عنوان رویکردی می‌تواند باعث تحول در آموزش و پرورش باشد.

نجار با توصیه به نخبگان برای تاثیرگذاری در مدارس، اظهار کرد: با ورود به مدرسه می‌توانید با ابتکار و خلاقیت خود بر روی همکاران و دانش آموزان تاثیرگذار باشید، همچنین از تجربیات همکاران مجرب استفاده کنید.

وی در ادامه بر لزوم آشنایی معلمان باید رویکرد فناورانه، استفاده از ابزارهای نوین و ایجاد تحول در تولید محتوای آموزشی  اشاره کرد.

این مقام مسئول همچنین بر اهمیت ایجاد زیرساخت و اهتمام در راستای تحقق سند تحول بنیادین تاکید کرد.

وی با بیان اینکه  حرفه معلمی یعنی صبر، با صبر همه چی به دست می‌آید، خاطر نشان کرد: شما الگویید، الگوی دانش آموزان، چیزهایی که دانش آموز از هیچکس قبول نمی‌کند از سمت معلم قبول می‌کند، پس رفتار و منش معلمی پیشه بگیریم چون الگو خواهیم بود.

رئیس توسعه و بهسازی منابع انسانی وجه تمایز این دانشگاه با بقیه دانشگاه ها را در تربیت معلم الگو برشمرد و افزود:  شبانه روزی بودن تربیت معلم باعث شکل گیری منش معلمی می‌شود.

وی به  اجرای طرح شناسه تدریس در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: برای تدریس در این دانشگاه، لازم است که با عضویت در سامانه مربوطه شناسه تدریس داشته باشید.