فراخوان دریافت مقالات برای چاپ در فصلنامه علمی تربیتِ معلم فکور
- معاونت پژوهش و فنآوری دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد به منظور توسعه، ترویج و انتشار موضوعات مرتبط با محورهای "فصلنامه علمی تربیتِ معلم فکور" دانشگاه فرهنگیان اقدام به فراخوان دریافت مقالات علمی می نماید.
لذا بدین وسیله از کلیه اندیشمندان، صاحب نظران و پژوهشگران محترم اعم از مدرسان، اعضای هیئت علمی، دانشجومعلمان، کارشناسان و علاقه مندان دعوت به عمل می آید مقالات خود را از طریق سامانه دریافت مقالات دانشگاه فرهنگیان ، به آدرس itt.cfu.ac.ir ارسال نمایند.
محورهای مقالات
- تدریس معلم:
1-1.روشهای تدریس اثربخش در دروس مختلف در دوره های مختلف.
2-1. آموزش در موضوعات مرتبط با رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان.(آموزش تاریخ، الهیات،فیزیک،شیمی و ...)
3-1. طراحی آموزشی.
- فنآوری معلم:
1-2. کاربرد فن آوری و نوآوری در آموزش و تدریس.
- پژوهش معلم:
1-3. نتایج پژوهش معلمان(مطالعات درس پژوهی و اقدام پژوهی).
2-3. تجربه های غنی معلمان،مدرسان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دانشجومعلمان در آموزش و تدریس.
3-3. تجربه های جهانی در عرصه تربیت معلم.
4-3. تجربه های غنی کارورزی از دیدگاه مدرسان و دانشجومعلمان.
5-3. پژوهش و رشد حرفه ای معلم.
- مدیریت معلم:
1-4. مدیریت و رهبری، نظارت و راهنمایی آموزشی.
2-4. مدیریت کلاس.
3-4. اندازه گیری و سنجش.
- توانمندسازی معلم:
1-5. توسعه و توانمندسازی معلمان و دانشجومعلمان.
- تحلیل عملکرد معلم:
1-6. تحلیل عملکرد تحصیلی دانش آموزان،دانشجومعلمان و مؤلفه های ناظر بر آن.
2-6. تحلیل نیازهای حرفه ای-آموزشی معلمان و دانشجومعلمان.
- روشهای جذب معلم:
1-7. نقد و نظر پیرامون روشهای جذب، تربیت و آموزش و ارزشیابی معلمان.
2-7. مبانی فلسفی،روانشناختی و جامعه شناختی تربیتِ معلم فکور.
3-7. معلم فکور و ویژگی های آن.
4-7. هنر معلمی.
5-7. اخلاق معلمی.
6-7. معلم اسلامی.
7-7. برنامه درسی تربیت معلم.