Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
ایوب ابراهیمی در نشست هماهنگی برگزاری یازدهمین جشنواره

نتایج ارزیابی دهمین جشنواره تدریس برتر دانشجومعلمان را تشریح کرد

در اولین نشست هماهنگی برای برگزاری یازدهمین جشنواره تدریس برتر دانشجومعلمان، دکتر ایوب ابراهیمی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت گزارش ارزیابی دهمین جشنواره تدریس برتر را که در استان زنجان برگزار شده بود ارائه نمود. دهمین جشنواره تدریس برتر دانشجومعلمان در تاریخ 25 و 26 تیرماه سال جاری با حضور 188 دانشجو معلم منتخب در قالب 18 رشته تحصیلی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان در پردیس های الزهرا و شهید بهشتی استان برگزار شد. نتایج ارزیابی نشان داد از اهداف هفت گانه، ایجاد زمینه برای تشویق دانشجو معلمان در فراگیری و کاربرد شیوه های ارزشیابی بالاترین امتیاز را کسب کرده بود

در اولین نشست هماهنگی برای برگزاری یازدهمین جشنواره تدریس برتر دانشجومعلمان، دکتر ایوب ابراهیمی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت گزارش ارزیابی دهمین جشنواره تدریس برتر را که در استان زنجان برگزار شده بود ارائه نمود.

دهمین جشنواره تدریس برتر دانشجومعلمان در تاریخ 25 و 26 تیرماه سال جاری با حضور 188 دانشجو معلم منتخب در قالب 18 رشته تحصیلی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان در پردیس­های الزهرا و شهید بهشتی استان برگزار شد. شرکت‌کنندگان در رشته‌های مشاوره و راهنمایی، مشاوره  فعالیت های پرورشی، هنر، آموزش کودکان با نیازهای ویژه، فیزیک، علوم تجربی، علوم اجتماعی، عربی، شیمی، زیست شناسی، انگلیسی، ریاضی، جغرافیا، تربیت بدنی، تاریخ، الهیات، ادبیات فارسی وآموزش ابتدایی به ارائه تدریس خود پرداختند.

عضو هیات رییسه دانشگاه فرهنگیان افزود به منظور ارزیابی کیفیت برگزاری جشنواره دهم پرسش­نامه­ای بین همه شرکت کنندگان توزیع شد. در این نظرسنجی 102 نفر به پرسش­های ارزیابی پاسخ دادند. نتایج حاصل از ارزیابی نشان داد از اهداف هفت­گانه برگزاری جشنواره، ایجاد زمینه برای تشویق دانشجو معلمان در فراگیری و کاربرد شیوه‌های ارزشیابی بالاترین امتیاز را کسب کرده بود. در مقوله کیفیت خدمات پشتیبانی بالاترین امتیاز به میزان رضایت از نحوه برخورد عوامل اجرایی اختصاص یافته بود. در مقوله ارزیابی کیفیت داوری‌ها رضایت­مندی کلی از نحوه برخورد و رفتار داوران و تناسب زمانی اتخاذ شده برای اجرای تدریس و سایر برنامه‌ها به ترتیب بالاترین امتیاز را کسب کرده بود. در مقوله کیفیت اجرای برنامه‌ها رضایت­مندی دانشجو معلمان از کیفیت برنامه اختتامیه و افتتاحیه جشنواره از نظر دانشجویان امتیاز بالاتری را کسب کرده بود.

به منظور اطلاع از پیشنهادات و انتقادات ونظرات دانشجو معلمان در مورد قوت‌ها و فرصت‌ها، انتخاب شهر مناسب برای میزبانی از جهت آب و هوا مناسب و تعامل و برخورد مناسب عوامل برگزاری با بالاترین فروانی شناسای شد. در مقوله ضعف‌ها و نقدهای وارده دانشجو معلمان با بیشترین فراوانی به عامل عدم امکان مشاهده تدریس سایرین و در نتیجه عدم دانش‌افزایی و عدم تجربه اندوزی و عامل یکسان نبودن موضوع‌های تدریس و تاثیر آن بر ایجاد نابرابری و بی‌عدالتی و سپس عدم بازخورد و بیان نکات ضعف و قوت تدریس‌ها توسط داوران اشاره کردند. دانشجو معلمان در خصوص پیشنهادهای بهبود به ترتیب با بالاترین فراوانی به اختصاص هدایای مناسب برای جشنواره کشوری، استفاده از داوران استان‌هایی که تعداد زیادی از دانشجویان آن استان در جشنواره حضور ندارند و خود ذی‌ نفع نیستند و تسهیم فیلم‌های تدریس بین پردیس ها تاکید داشتند.

از دیدگاه داوران شرکت کننده در جشنواره در مقوله دستیابی به هدف شاخص تقویت و توسعه مهارت‌های حرفه‌ای تدریس دانشجو معلمان و شاخص ترغیب دانشجو معلمان در به کارگیری فناوری در فرآیند یادهی – یادگیری وشاخص شناسایی و تقویت توانمندی دانشجومعلمان موفق و خلاق به ترتیب بالاترین امتیاز را به خود اختصاص دادند. در مقوله کیفیت خدمات پشتیبانی شاخص میزان رضایت از نحوه عوامل اجرایی و انتخاب مکان و محل برگزاری جشنواره بالاترین امتیاز راکسب کرد. در خصوص مقوله کیفیت محتوای برنامه‌ها رضایت‌مندی کلی از کیفیت برنامه اختتامیه، مفید بودن جلسات توجیهی داوران توسط کمیته علمی و میزان هماهنگی و همکاری درون گروهی داوران بیشترین امتیاز را کسب کرد.

 در مجموع از نظر داوران ودانشجو معلمان شرکت‌کننده در این جشنواره کیفیت برگزاری در سطح مطلوب ارزیابی شد