Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر مهرمحمدی در دومین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی

دانشگاه فرهنگیان رکن تحول و تعالی در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران

دکتر مهرمحمدی در سخنرانی خود با موضوع "کاوشی در کارکردهای دانشگاه فرهنگیان" در  دومین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی با اشاره به شعار راهبردی، دانشگاه فرهنگیان رکن تحول و تعالی در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، گفت: این دانشگاه موثرترین عامل تحول و تعالی که نیروی انسانی است را باید تدارک ببیند و از طریق تامین این عامل  راهبردی سرنوشت نظام و تعلیم و تربیت را رقم خواهد زد.

وی، خاطر نشان کرد: در عین حال نیروی انسانی تنها عامل تاثر گذار در فراهم نمودن همه شرایط مساعد رشد و یادگیری نیست و در توفیق و عدم توفیق نظام آموزشی عوامل فراوان دیگری نیز نقش و سهم دارند اما به نظر صاحبان اندیشه، عرصه نیروی انسانی خلاق و فکور می تواند تا مرز خارق العاده ای پیش برود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه، با اشاره به چگونگی ایجاد این تغییرات گفت: با مقاومت در زمینه توسعه کمی و پافشاری بر تبدیل شدن به یک نهاد راهبردی واقعی زمینه دستیابی به هدف و تحول مورد نظر فراهم می شود.

دکتر مهر محمدی، در ادامه به مباحث "بازنگری در تشکیلات و پیش بینی دو حوزه مدیریتی متمرکز بر توسعه حرفه ای منابع انسانی"، "نو آوری در حوزه ماموریت تربیت معلم پیش از خدمت: دانشجو معلم دارای تضمین شغلی" و "چالش های پیش رو" پرداخت.

وی، پیرامون بازنگری در تشکیلات و پیش بینی دو حوزه مدیریتی متمرکز بر توسعه حرفه ای منابع انسانی با اشاره به تشکیلات نخست پیش بینی شده، "مرکز بهسازی منابع انسانی و تحصیلات تکمیلی" به بیان برنامه های بلند مدت در این راستا نظیر: تصویب ورود دانشگاه فرهنگیان به دایر نمودن حدود 52 رشته در مقطع کارشناسی ارشد توسط هیات امنای دانشگاه پرداخت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه برنامه های کوتاه  مدت را مورد توجه قرار داد و این برنامه ها را مسیر بسیار مهیج و چالش برانگیزی برشمرد که هم از نظر  روشی و هم از نظر محتوایی کار تاسیسی محسوب می شوند.

وی، با اشاره به تبدیل شدن به مرکز و مرجع تخصصی یگانه برای سنجش صلاحیت های حرفه ای به جای عهده دار شدن مسئولیت اجرا و عرضه آموزش ها، گفت: به نظر می رسد مهم ترین عامل ناکارامدی آموزش ها، صوری شدن آن ها بدلیل خلط میان دو مفهوم گواهی حضور و گواهی احراز صلاحیت است.

دکترمهر محمدی، گفت: با مطرح شدن طرح "رتبه بندی معلمان" این مساله می تواند تشدید شود  و نیاز به یک مرجع تخصصی سنجش  جدی تر احساس می شود.

وی، در ادامه ی مبحث خود به بیان مطالبی پیرامون تشکیلات دوم"دفتر بالندگی حرفه ای در معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت" پرداخت و گفت: نیروی انسانی سازمان دانشگاه در سطوح و رسته های متعدد اعم از هیات علمی و غیر هیات علمی نیازمند برنامه ریزی دقیق برای دست یابی به توانمندی های حرفه ای هاست، طراحی چگونگی تبدیل شدن دانشگاه به یک سازمان یادگیرنده اینجا اتفاق می افتد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگر سخنان خود، به بیان مطالبی پیرامون نو آوری در حوزه ماموریت تربیت معلم پیش از خدمت پرداخت و گفت: شاید ماموریت مهم تر دانشگاه فرهنگیان به یک اعتبار همین ماموریت تربیت نسل جدید معلمان کنشگر، فکور، خلاق، داننده، موقعیت شناس و دارای کنش موقعیتی است.