Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در دانشگاه فرهنگیان استان کردستان برگزار شد؛

پنجمین همایش ملی دانش آموزش محتوا (pck) در آموزش راهنمایی و مشاوره

پنجمین همایش ملی دانش آموزش محتوا (pck) در آموزش راهنمایی و مشاوره با دریافت 97 مقاله و پذیرش 60 مقاله در قالب پوستر و 10 مقاله به صورت ارائه شفاهی چهارشنبه 9 اسفند 1402 در دانشگاه فرهنگیان استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان کردستان؛ پنجمین همایش ملی دانش آموزش محتوا (pck) در آموزش راهنمایی و مشاوره به همت دانشگاه فرهنگیان استان کردستان و با حضور سید شهاب ارکیان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، ولی‌اله باقریان کارشناس سنجش‌های روان‌شناختی اداره کل مشاوره بهداشت و سلامت سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، اساتید، کارکنان، دانشجومعلمان و پژوهشگران به صورت حضوری چهارشنبه 9 اسفند 1۴۰۲ در دانشگاه فرهنگیان استان کردستان برگزار شد.

این همایش در دو نوبت و در قالب سخنرانی و ارائه مقالات پذیرفته شده به صورت شفاهی در چهار پنل مختلف با حضور داوران انجام شد.

ریاست دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در این همایش با بیان اینکه دانش تربیت و دانش آموزش محتوا در دانشگاه فرهنگیان به صورت متمایز با سایر دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، افزود: مزیت رقابتی دانشگاه فرهنگیان در دو حوزه دانش آموزش محتوا و  دانش پداگوژیک است.

 ارکیان با اشاره به نسل‌های تحول در دانشگاه‌ها ادامه داد؛ تحول و پیشرفت در دانشگاه‌ها مستلزم تغییر رویکردها است. ماهیت دانشگاه بر اساس اهداف، خروجی و کارکرد آن تغییر کرده است. دانشگاه‌ها زمانی صرفا آموزش محور بودند، به تدریج علاوه بر فعالیت‌های آموزشی به فعالیت‌های پژوهشی نیز توجه شد. به دنبال آن شاهد نسل جدیدی از دانشگاه‌ها با رویکرد کارآفرینی و فناوری بودیم. اما امروزه دانشگاه تمدن ساز و انسان ساز است.

رئیس پنجمین همایش ملی دانش آموزش محتوا (pck) در آموزش راهنمایی و مشاوره ابراز امیدواری کرد: دانشگاه فرهنگیان استان کردستان با برگزاری این همایش و کارگاه‌های مرتبط توانسته باشد نقشی را در جهت، توسعه، تولید و کاربرد دانش آموزش محتوا در آموزش راهنمایی و مشاوره فراهم آورده باشد.

همچنین ولی‌اله باقریان کارشناس سنجش‌های روان‌شناختی اداره کل مشاوره بهداشت و سلامت سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان به عنوان سخنران ویژه این مراسم، رشته‌ی راهنمایی و مشاوره را یکی از مهمترین رشته‌های دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: معلمان باید به گونه ای پرورش یابند که بتوانند ارتباط ذهنی، شناختی و عاطفی با دانش آموزان برقرار و از لحاظ شناختی و ادراکی دانش آموزان خود را خوب درک کنند.

در ادامه مهدی زمستانی دبیر علمی همایش بیان داشت؛ هر ساله همایش‌ها و رویدادهای علمی و پژوهشی مختلفی در کشور برگزار می‌گردد که زمینه مناسبی برای تبادل دانش و اطلاعات بین متخصصان و علاقمندان به وجود می‌آورد. امسال نیز فرصتی فراهم شد تا با هم فکری و همراهی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان و نیز با همکاری مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان کردستان و کمیته‌های مختلف پنجمین همایش ملی دانش آموزش محتوا (PCK) در آموزش راهنمایی و مشاوره به صورت ملی در دانشگاه فرهنگیان کردستان برگزار شود.

دبیر علمی همایش افزود؛ در مجموع 97 مقاله به دبیرخانه همایش رسید، که از این تعداد مقالات بعد از مراحل داوری با حضور اساتید دانشگاهی 60 مقاله بصورت پوستر و 10 مقاله به صورت ارائه شفاهی پذیرفته شد.

 گفتنی است ارائه مقالات پذیرفته شده  ذیل در پنل های تخصصی از برنامه های این همایش بود.

 

-چالش‌های ارتباطی دانش آموزان با مشاور مدرسه مطالعه پدیدار شناسی: سید اهورا نقشبندی، اسرا مرادی، انور دستباز

-واکاوی آسیب شناسانه عملکرد مشاوران در مدارس از منظر دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان: مظهر بابایی، پرستو صالحی

-دشواری های مشاور مدرسه بودن: بازخوانی تجارب زیسته مشاوران مدارس: رشید احمدی فر، آرزو فرجیانی

-در امتداد بسترها و رویکردهای نوین: کاربست فناوری در ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره:  هادی زندیان، شیوا کریمی، فرهاد کریمی

-بررسی میزان انعکاس آموزش سلامت جسمی و روانی با تاکید بر مؤلفه های خود مراقبتی در کتب درسی: روش فراترکیب: غفور احراری، جمیله حبیبی

-فناوری و رویکردهای نوآورانه در آموزش مشاوره و راهنمایی: چشم اندازها و چالش ها: دل آرا جعفری، مینا شاه محمدی

-مؤلفه های اثربخش بر پنداشت ها و باورهای مدیران و معلمان از وظایف و جایگاه شغلی مشاوران مدارس: یک مرور سیستماتیک: بهرام ملکی

-رابطه بین اهمال کاری تحصیلی و مهارت های تحصیلی با استرس، اضطراب و افسردگی در دانش آموزان متوسطه دوم: نقش میانجی گر خودکارآمدی تحصیلی: محمد رستمی، دنیا ملایی

-اثربخشی توانمندسازی روانشناختی بر خوشب ینی تحصیلی دانشجو معلمان رشته مشاوره و راهنمایی: افضل اکبری بلوطبنگان، فاطمه عبدپور، فاطمه ناصری سی‌سخت، فیروزه آشتاب

-تحلیل روانکاوانه اشعار شل سیلورستاین -با تکیه بر آراء بتلهایم- گامی در فرایند مشاوره با کودکان ابتدایی: سیف الله رحمانی، تسکین رحمانی، نگین صالح زاده