در پردیس شهیدان پاک نژاد یزد برگزار شد:

کارگاه آموزشی نقد فیلم اوزامبی با نگاه اسلام هراسی

با همت کانون مهدویت، "کارگاه آموزشی نقد فیلم  اوزامبی با نگاه اسلام هراسی" با حضور مسئولین و دانشجومعلمان و با سخنرانی حجت الاسلام ابوالقاسم دهقان چناری در سالن آمفی تئاتر پردیس شهیدان پاک نژاد یزد برگزار شد.

حجت الاسلام دهقان چناری با تاکید بر نقش رسانه ها و فضای مجازی در زندگی امروزی افزود: دنیای امروزی دنیای رسانه ای است امروزه مشاهده می شود که آموزش ها در سطح خانواده ، آموزش های رسانه ای و رسانه ها جز لاینفک زندگی ما شده است.

وی با بیان اینکه رسانه ها به سرعت می تواند طیف وسیعی از اعضای جامعه را تحت تاثیر قراردهد افزود: رسانه می تواند موانع زمانی و مکانی را برطرف کند و امواج خود را حتی به دورترین نقاط کشور ارسال دارد و مخاطب آن نیازی به سواد خواندن و نوشتن ندارد درنتیجه می تواند برای بخش وسیعی از اعضای جامعه در حال توسعه، نقش یک آموزشگاه موثر را ایفا کند.

این نویسنده و پژوهشگر یزدی با بیان اینکه دشمن کانون خانواده را نشانه گرفته است، گفت: اصل و اساس تشکیل خانواده محبت، مودت، رحمت و دوستی بین خانواده است که به عنان سدی در مقابل تمام آفات است.

حجت الاسلام دهقان چناری افزود: درد های فرهنگی که امروز جامعه و خانواده ها درگیر آن است، ناشی از استفاده نادرست از اینترنت و فضای مجازی است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه های غربی می توانند در درازمدت ساختارهای ارزشی جامعه را بسازند یا دگرگون کنند اذعان داشت: تاثیر پدیده ای مثل تلویزیون و برنامه های ماهواره ای بر افکار عمومی و تغییر نگرش افراد به مسایل اجتماعی و فرهنگی از دیگر رسانه ها وسیعتر و عمیق تر است.

این مشاور و کارشناس مسائل اعتقادی و اجتماعی با اشاره به اینکه دشمن نقشه های خود را از طریق رسانه پیاده می کند تصریح کرد: دشمن از طریق رسانه ها زمینه سازی می کند سپس برای رسیدن به اهداف شوم خود، افکار را به سمت خود می کشاند.

حجت الاسلام دهقان به نمونه ای از اقدامات غرب برای تخریب چهره اسلام اشاره کرد و گفت: غربی ها از طریق ساخت فیلم های غرض ورز و طراحی بازی های مختلف و همچنین به نمایش گذاشتن خشونت های گروه های تروریستی مثل داعش، در رسانه های خود، تخریب دین اسلام و شخصیت های اسلامی را دنبال می کنند.

وی افزود: دنیای غرب از رسانه برای انتقال مفاهیم و اهداف خود و حتی تخریب فکر شرقی و اندیشه دینی به خوبی استفاده می کند.

 در ادامه حجت الاسلام دهقان چناری با پخش کلیپ هایی از فیلم اوزامبی با نگاه اسلام هراسی به نقد و بررسی این فیلم پرداخت.


نظرات کاربران