Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
وزیر آموزش و پرورش در دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان:

دانشگاه فرهنگیان بخش کلیدی اجرا شدن سند تحول بنیادین است

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان بخش کلیدی اجرا شدن سند تحول بنیادین، موتور پیش برنده سند تحول و نرم افزار تربیتی کشور است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان،  رضا مراد صحرایی در دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عزیز خدمت با بیان اینکه آیت الله رییسی به غایت به تربیت معلم اعتقاد و به آن علاقه داشت، گفت: شهید آیت الله رئیسی، اولین رییس جمهوری بودند که در هیات امنای دانشگاه فرهنگیان حضور پیدا کردند و مصوبات تحولی بسیاری تصویب شد.

وی با اشاره به مجموعه سیاست ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان با حمایت شهیدجمهور، افزود: این مصوبه، از حیث سیاست ها، زیرساخت ها و محتواها، اتفاق بزرگی را رقم زده است.

وزیر آموزش و پرورش تصویب نظام سنجش و پذیرش، هیات جذب مرکزی، آبین نامه اختصاصی ارتقا، آیین صلاحیت حرفه ای معلمان، افرایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تاکید بر جذب افرادی که بتوانند بار تحول را به دوش بکشند، را به سبب همت و حمایت ایشان از تربیت معلم عنوان کرد.

وی دانشگاه فرهنگیان را بخش کلیدی اجرا شدن سند تحول بنیادین نام برد و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان، موتور پیش برنده سند تحول و نرم افزار تربیتی کشور است.

صحرایی دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه آینده دانست و افزود: این دانشگاه تربیت کننده معلمان آینده ساز است.

وزیر آموزش و پرورش از تاسیس پردیس اختصاصی تربیت معلم پرورشی، خبر داد و خاطر نشان کرد: مدیران مدرسه اصلی ترین و راهبردی ترین مدیران کشور هستند و مصوبه تاسیس، پردیس اختصاصی تربیت مدیر مدرسه، اخذ شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در حوزه تعلیم و تربیت و در تربیتِ معلم باید مرجعیت ثابت و عملی پیدا کند، تصریح کرد: پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان کسی است که در حوزه تخصصی و تربیتی تربیت معلم، پژوهش و دیدگاه های نو ارائه کند.

صحرایی ادامه داد: مرجعیت در تعلیم و تربیت و تربیتِ معلم به دانشگاه فرهنگیان هویت می دهد.

وی وجه ماندگار عالمان را معلم بودنشان برشمرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان، معلمانی باید تربیت کند که همسو با تغییرات، دانش آموزان را تربیت کند.

وزیر آموزش و پرورش،  تربیت ۶ ساحتی را   متاثر از کسی دانست که ۶ ساحتی تربیت شده باشد و گفت:  اگر نسل فکور، خلاق، کارآفرین، متعهد و ... بخواهیم، باید معلمی این چنین تربیت کنیم.

و️ی راه اندازی پویش آموخته ها و نیاموخته های من در دانشگاه فرهنگیان را اقدامی شایسته عنوان و اظهار کرد: شبکه شدن معلمان با یکدیگر با سُنت هم آموزی از یکدیگر با محوریت دانشگاه فرهنگیان از دیگر ماموریت های مهم دانشگاه فرهنگیان است.

صحرایی همچنین از شبکه شدن مدیریتی و ساختاری با دیگر ارکان نظام تعلیم و تربیت به عنوان دیگر وظیفه مهم دانشگاه فرهنگیان یاد کرد.

وی با بیان اینکه مسیر ایران قوی از مدارس است و کشورهای قوی از مدارس پیشرفت کردند، اظهار کرد: سال گذشته، کانون های ارزیابی در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شد که ۵۰ هزار نفر را برای انتخاب بهترین ها برای شغل معلمی، ارزیابی کردند.