بر اساس نتایج پژوهش تطبیقی: میزان رضایت مندی معلمان ایران در مقایسه با کشورهای جهان رو به افزایش است
نتایج پژوهش مرکز ملی مطالعات تیمز و پرلز پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش پیرامون رضایت شغلی معلمان ایران با عنوان "توصیه نامه سیاستی" جهت استحضار و بهره برداری مخاطبان ارائه می شود.
با توجه به وظایف ذاتی مدیریت امور بین الملل در خصوص تسهیل دسترسی به یافته های علمی و تحقیقاتی در سطح فرامنطقه ای و بین المللی برای اساتید، مدیران و دانشجومعلمان، نتایج پژوهش مرکز ملی مطالعات تیمز و پرلز پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش پیرامون رضایت شغلی معلمان ایران با عنوان "توصیه نامه سیاستی" جهت استحضار و بهره برداری مخاطبان ارائه می شود.
نتایج مطالعات تیمز و پلز نشان می دهد که رضایت شغلی معلمان ایران از جمله بالاترین درجات میان کشورهای شرکت کننده در پژوهش انجام شده است. بر این اساس، از سال 2011 که رضایت شغلی در مطالعات بین المللی اندازه گیری می شود، رضایت شغلی معلمان ایران همواره بالا و در سال های اخیر دارای روند افزایشی است.
"راضی بودن از شغل معلمی"، "هدفمند و معنادار دانستن معلمی"، "داشتن شور و اشتیاق نسبت به کار"، "الهام بخش دانستن حرفه" و داشتن احساس غرور از جمله گویه های مورد بررسی این مطالعه هستند.
شایان ذکر است مطالعات تیمز و پرلز بزرگترین پژوهش تطبیقی است که وزارت آموزش و پرورش ایران و حدود ۸۰ کشور در آن شرکت دارند و معمولا بعد از گردآوری اطلاعات مختلف از دانشآموز، معلم، والدین و مدیران مدرسه و ... عملکرد دانشآموزان سه پایه تحصیلی در سه درس ریاضی، علوم و خواندن بهصورت فواصل زمانی منظم اندازهگیری میشود.
حسین امیدی، مدیر امور بین الملل دانشگاه در همین رابطه گفت اطلاعات و نتایج پژوهش های تطبیقی، فرصت مناسبی در اختیار سیاستگذاران، صاحب نظران، پژوهشگران و مدیران قرار می دهد تا با مقایسه وضعیت و شرایط ملی و بین المللی در فرایند تصمیم سازی موفق تر عمل نمایند.
جهت دسترسی به این مقاله اینجا کلیک کنید.
document