Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
افتخاری دیگر برای دانشگاه فرهنگیان

گامی تحولی در راستای سنجش شایستگی ­های حرفه ­ای در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی؛ یکی از تحولات مهم در راستای اهداف دانشگاه فرهنگیان در حوزه تامین نیروی انسانی تأسیس کانون ارزیابی و توسعه دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار می باشد.

رجبعلی برزوئی رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفتگو باروابط عمومی اظهار داشت؛ پس از پیگیری­ های انجام شده و آماده سازی زیرساخت ­های مورد نیاز تأسیس کانون ارزیابی و توسعه دانشگاه فرهنگیان، ارسال مستندات به سازمان اداری و استخدامی کشور و بازدید فرایند اجرا و فضای فیزیکی توسط کارشناسان سازمان مربوطه و حضور مدیر کانون ارزیابی و توسعه دانشگاه فرهنگیان در جلسه ارائه و دفاع از مستندات کانون ارزیابی و توسعه دانشگاه، کل فرایند مورد تأیید هیأت ممیزه قرار گرفت و به استناد ماده(4) تصویب نامه شماره 11851/93/206 مورخ ۱۳۹۳/۰9/۰۵ شورای عالی اداری و دستورالعمل نحوه ارزیابی و توسعه شایستگی­ های عمومی مدیران حرفه ­ای به دانشگاه فرهنگیان اجازه داده شد با رعایت مفاد دستورالعمل مذکور و سایر مقررات و ضوابط مربوط و بر اساس موازین علمی کانون های ارزیابی، نسبت به ارزیابی شایستگی های عمومی مدیران دستگاه های اجرایی متقاضی اقدام نمایند. دانشگاه فرهنگیان از طریق کانون های ارزیابی و توسعه دانشگاه فرهنگیان در آینده می‌توانیم آزمون‌های استخدامی را مدیریت کند.

کانون ارزیابی، نه به عنوان یک مکان فیزیکی یا جغرافیایی، بلکه به عنوان یک رویکرد یا فرایند ارزیابی است. این رویکرد به ارزیابی گروهی از شرکت کنندگان(داوطلبان) توسط تیم ارزیابان با استفاده از تمرینات و آزمونهای متنوع که افراد واجد شرایط برای تصدی مناسب عمدتا مدیریتی بوسیله آن معرفی می شوند و هدف اصلی کانون، ارزیابی شایستگی ها از منظر رفتاری و توسعه افراد جهت پاسخ به الزامات شغلی می باشد.

وی افزود: در حقیقت ارتقاء بهره وری نیروی انسانی که در گرو شناسایی کارکنان کلیدی، استعدادها، شناخت شایستگی های آنان و به کارگیری صحیح افراد در جای مناسب می باشد لذا یکی از چالشهای اصلی حوزه منابع انسانی که سالهاست مورد توجه جوامع علمی توسعه یافته قرار گرفته است این مهم از طریق کانون های ارزیابی و توسعه به شکلی اثربخش و مطمئن قابل انجام است.

 

شایان ذکر است در کانون ارزیابی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از تمرین‌ها و ابزارهای مختلف شبیه سازی شده برای شناخت میزان شایستگی داوطلب استفاده می‌شود. ارزیابی با استفاده از ابزارهای:1-بحث گروهی2-مصاحبه3-ارائه شفاهی و نتایج بررسی شامل وضعیت روانشناختی و شایستگی های مورد نیاز شغل درخواستی بوده و در پایان توصیه به منظور توسعه شایستگی های افراد نیز ارائه می گردد.