Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
با حضور معاون پژوهش و فناوری برگزار شد:

دوازدهمین همایش ملی فلسفه تربیت معلم به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان

«دوازدهمین همایش ملی فلسفه تربیت معلم» به صورت مشترک با انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران در پردیس الزهرا(س) زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان، در این همایش به صورت مشترک با انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران 10 و 11 مرداد در پردیس الزهرا(س) زنجان با حضور اساتید پیشکسوت حوزه تعلیم و تربیت کشور خسرو باقری، محمود مهرمحمدی، محمدرضا اصلاحچی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان و حجت الاسلام عین اله عابدی مشور رئیس دانشگاه  برگزار شد.

علی صحبت لو دبیر کمیته علمی با ارائه گزارشی از روند برگزاری همایش، گفت: از میان 454 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش 172 مقاله به صورت ارائه سخنرانی و چاپ پوستر پذیرش شد.

محمد رضا اصلاحچی در مراسم افتتاحیه ضمن ابراز خرسندی از سفر به استان زنجان و حضور در این همایش گفت: همایش هایی که در دانشگاه فرهنگیان است به لحاظ ماموریت و هویت تعریف شده برای این دانشگاه باید متفاوت تر از همایش های دیگر دانشگاه ها باشد».

وی همچنین با بیان اینکه همیشه کیفیت برگزاری تمام همایش های دانشگاه فرهنگیان را زیر نظر دارد، گفت: دانشگاه فرهنگیان استان زنجان سطح برگزاری همایش های دانشگاه فرهنگیان را بالا برده است و کیفیت خوب برگزاری چه در همایش دانش پداگوژی محتوا در آموزش ابتدایی» که سال 1402 در این استان برگزار شد چه در همین همایش کاملا مشهود است.

فرزانه اله ویردی رئیس این همایش نیز با اشاره به این نکته که توفیق یا شکست برنامه‌های نظام آموزشی هر کشور به معلمان آن بستگی دارد گفت: از نخستین گام‌های اجرایی سند تحول بنیادین، ارتقای مراکز تربیت معلم می باشد. ایجاد تحول در امر تربیت معلم مستلزم فرایند جذب، آماده‌سازی، حفظ و ارتقا و ارزشیابی است. این چرخه ی مهم و فرایند اثرگذار درست اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه دستگاه متولی تعلیم و تربیت معلمان یعنی دانشگاه فرهنگیان و دستگاه آموزش و پرورش، دست به دست هم داده و پس از فارغ التحصیلی دانشجومعلمان، برای حفظ و ارتقاء آنان تلاش جدی کنند.

سخنرانان ویژه این همایش  باقری و  مطالب خود را با عناوین «استعاره های معلمی» و «بازشناسی منش میانگین‌زدایی در سلوک معلم اثربخش» در دو روز برگزاری این همایش ارائه دادند. همچنین کارگاه «تعامل ناهمتراز معلم و شاگرد ضرورت ها و مخاطره ها»، توسط باقری و کارگاه «قابلیت و ابزارهای هوش مصنوعی برای معلمان»، توسط حمید احمدی هدایت و سعید ضرغامی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

سخنرانی حجت الاسلام عین اله عابدی با موضوع «اهمیت تربیت زیباشناسی و نقش آن در کیفیت تربیت معلم» و نشست علمی با موضوع «پداگوژی امید» با حضور  مهرمحمدی، صادق کشاورزیان و جلال کریمیان از دیگر بخش های این همایش بود. 

گفتنی است  سه پنل ارائه مقالات، برای اشتراک گذاری نتایج مقالاتی که به صورت ارائه سخنرانی پذیرش شده بودند پذیرای شرکت کنندگان این همایش بود.