Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
رئیس مرکز نظارت ،ارزیابی وتضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان:

معلمان باید سرآمدان جامعه باشند

معاون ارزیابی عملکرد و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: معلمان باید سرآمدان آن جامعه باشند و هیچ جامعه ای فراتر از رشد معلمانش رشد نمی کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان لرستان؛ ایوب ابراهیمی ۱۸ مهرماه در جمع دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان لرستان که در محل نمازخانه این دانشگاه برگزار شد، گفت: تفاوت عالم و معلم این است که عالم می‌داند اما معلم آن چیزی که می داند را آموزش می‌دهد.

 وی با بیان اینکه معلمان باید در چهار بعد تلاش و پیشرفت کنند، ادامه داد: اولین بعد آن دریافت علم از اساتید به قدر کفایت است، چون معلم نمی‌تواند در کلاسی حاضر شود و فاقد علم آن باشد.

 این مقام مسئول ادامه داد: بعد دوم دانش تربیتی است، در دانش تربیتی ما به دنبال اثرگذاری هستیم.

وی با بیان اینکه باید مرجعیت و مقبولیت داشته باشیم، اضافه کرد: با عدم شناخت کافی از هم نمی‌توانیم بر هم تاثیرگذار باشیم.

 ابراهیمی با بیان اینکه شناخت یکدیگر پایه تئوری دارد اما علم تئوری به تنهایی کفایت نمی‌کند، افزود: انسان را باید به تمام معنا شناخت، بدین معنی که او پیچیدگی‌هایی دارد و  معلم با شناخت ان می‌تواند فرد را رشد، توسعه و تربیت کند.

 وی تصریح کرد: بعد سوم  ترکیبی از دو وجه ذکر شده است که به آن دانش موضوعی - تربیتی می‌گویند، یعنی ضمن اینکه عالم و آگاه هستید بتوانید آگاهی خودرا منتشر کنید.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت ادامه داد: در تقویت شیوه‌های معلمی باید بردباری زیادی داشت زیرا  این خصیصه می‌تواند یک معلم را در صدر و معلم دیگر را در جایگاه پایین‌تر قرار دهد.

وی بیان کرد: انسان‌ها یک هویت شخصیتی، علمی، عملیاتی و حرفه‌ای دارند که همان معلمی است و باید شب و روز خود را صرف این حرفه کنند.

 ابراهیمی خطاب به دانشجو معلمان گفت: شما باید با اساتید خود ارتباط خوبی برقرار کرده و روش‌های تدریس او را یاد بگیرید تا غنی شوید.

 وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد کسب علم و توانایی تولید علم داشته باشید باید به برنامه محوری و پشتکار که امری فردی است توجه ویژه داشته باشید. به ما یاد داده‌اند که خواستن توانستن است؛ یعنی خواستن و میل اگر در یک مسیر باشد آرزو را تبدیل به تمایل، تمایل را تبدیل به حرکت و حرکت را تبدیل به تحقق می‌کند.

ابراهیمی الگوپذیری و الگوگیری را مهم دانست و گفت: باید آدم‌های خوب را الگو قرار داد تا مثل او حرکت کنید.

وی ادامه داد: بعد چهارمی که معلمان باید به آن توجه داشته باشند این است که هیچ معلمی نباید از سطح عمومی جامعه خود عقب بماند. معلمان در تمام زمینه‌ها از جمله سیاست، اقتصاد، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی نباید غافل باشند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، اظهار کرد: جامعه انتظار دارد معلمان سرآمدان آن جامعه باشند و هیچ جامعه‌ای فراتر از رشد معلمانش رشد نمی‌کند. برای آینده متفاوت باید اندیشه ی فاخر معلمان حاکم باشد و اگر این مهم عملی شود قطعا تراز آیندگان با ما متفاوت خواهد بود.

 این مقام مسئول خطاب به دانشجو معلمان گفت: دغدغه رشد خودرا داشته باشید تا رشد ایجاد کنید. آینده فاخر با اندیشه فاخر، تلاش متفاوت و برنامه‌ریزی متفاوت بدست می‌آید. هرکس برنامه‌ریزی متفاوتی کرد متفاوت خواهد بود و این یک سنت الهی است که در هر مسیری قرار بگیرید رشدتان در آن مسیر محقق خواهد شد.