Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
محمدرضا اصلاحچی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد:

راه اندازی "نظام جامع ارزیابی سطح آمادگی فناوری(TRL) ویژه حوزه تعلیم و تربیت" در اولویت برنامه های این معاونت است.

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، نشست تخصصی ترسیم نقشۀ اجرایی نظام جامع ارزیابی سطح آمادگی فناوری(TRL) تعلیم و تربیت به همت مدیریت ارتباط با جامعه و همکاری‌های علمی دانشگاه و با حضور محمدرضا اصلاحچی معاون پژوهش و فناوری و دکتر شکاریان رئیس گروه توسعه فناوری و نوآوری ستاد فناوری‌های نانو و میکرو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعضای کارگروه مربوط، برگزار شد.

در این نشست اصلاحچی به ضرورت راه‌اندازی و ابعاد عملیاتی‌سازی و اجرای نظام جامع ارزیابی سطح آمادگی فناوری(TRL) تعلیم و تربیت اشاره کرد. وی هدف ایجاد این نظام را ایجاد یک متر، سنجه یا استانداردی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارزیابی ایده‌ها و محصولات در نظام تعلیم و تربیت و حمایت از فناوران در دانشگاه فرهنگیان به عنوان متولی امر نظام تعلیم و تربیت، بیان کرد. اصلاحچی گفت این نظام علاوه بر سطح بندی انواع فناوری بر اساس نیازها و معیارهای نظام تعلیم و تربیت، باید استانداردهای ملی و جهانیTRL را نیز رعایت نماید.

در این نشست شکاریان بر اهمیت اجرای طرح فوق تأکید، و راهکارهای مـؤثری جهت تسهیل و پیشبرد آن بیان کرد. در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون فرآیند اجرای این طرح، پرداختند.