رئیس مرکز نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت:
پایش مستمر و نظام مند میزان پیشرفت و تحقق برنامه ها در مرکز نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، ایوب ابراهیمی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، در اجلاس مدیران دانشگاه وظایف نظارت و ارزیابی را مبتنی بر ماده 6 آیین نامه تشکیل دفاتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت تبیین کرد.
وی با اشاره به ماده (۶) از وظایف و اختیارات این حوزه را نظارت و ارزیابی مستمر بر کیفیت دانشگاه و تعیین میزان تحقق اهداف در ابعاد آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی، دانشجویی و اداری مالی و پشتیبانی و گفت: همچنین این مرکز عهده دار نظارت و ارزیابی برنامههای عملیاتی و پایش مستمر و نظاممند میزان پیشرفت و تحقق برنامهها می باشد.
ابراهیمی، در ادامه نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا، آئین نامه ها و دستوالعمل ها در تمام حوزه های فعالیت دانشگاه و مدیریت امور ارزیابی درونی واحدها و گروه های آموزشی را از دیگر وظایف نام برد و اظهار کرد: همچنین این مرکز به پیگیری و تحقق اقدامات ناشی از ارزیابی های درونی و بیرونی دانشگاه به منظور تدوین برنامه های بهبود کیفیت عملکرد معاونت ها، واحدها و گروه های کاری، فراهم نمودن بستر مناسب برای ارزیابی بیرونی توسط نهادهای تخصصی دولتی و غیردولتی و ارزیابی و ارائۀ گزارش عملکرد واحدهای سازمانی می پردازد.
وی با اشاره به ارزیابی عملکرد مدیران، اعضای دانشگاه (اعم از هیات علمی و غیر هیاتعلمی)، همچنین دریافت و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات و دسترسی به کلیه اسناد و مدارک موردنیاز را به منظور نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه و سنجش میزان دستیابی به اهداف مورد نظر دانست و افزود: بر این اساس مرکز نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت پیگیری اقدامات و برنامه های بهبود کیفیت واحدها و گروه های دانشگاه بر اساس گزارش های نظارت و ارزیابی و تحلیل و ارزیابی طرحها و سیاست های راهبردی، توسعه رشته ها، جذب هیأت علمی و نیروی انسانی، پذیرش و تعیین ظرفیت دانشجو، تعیین ظرفیت پذیرش واحدهای فناوری و نظارت بر خروج واحدهای مذکور، ایجاد و گسترش گروه های آموزشی و پژوهشی و ارتقای سطح واحدهای مؤسسه و ارائۀ آن به شورا را عهده دار است.
رئیس مرکز نظارت و ارزیابی درخواست کرد تا زمینه فعالیت مسئولان نظارت بر اساس تبصره 10 ماده 6 فراهم و همکاریهای لازم صورت پذیرد.
وی همچنین تاکید کرد: بر این اساس کلیه واحدها و اعضای مؤسسه در قبال ارایه اسناد، مدارک و اطلاعات درست و به موقع به مدیریت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، موظف و پاسخگو هستند.