Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
محسن حاجی میرزایی عنوان کرد:

نظام تعلیم و تربیت نقطه آغازین حرکت به سمت افق های روشن

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، محسن حاجی میرزایی وزیر پیشین آموزش و پرورش و رئیس دفتر رئیس جمهور در نخستین همایش ملی حکمرانی در نظام تعلیم و تربیت، نسبت نظام حکمرانی با مسائل جامعه را تعیین کننده درجه بلوغ آن جامعه نام برد و گفت:  برای تعیین میزان بلوغ هرجامعه باید دید نسبت حکمرانی با مسائل چگونه است.

وی با بیان اینکه برخی تا مسائل در معرض حس قرار نگیرد  به آن توجه و در مورد آن اقدام و عملی ندارند برخورد واکنشی دارند و برخی ها فراتر از حس، با فهم تجریدی و انتزاعی مسائل را  پیش بینی، شناسایی و در قبال آن اقدامی انجام می دهند برخورد کنشی دارند، اظهار کرد:  وقتی مسئله را رویت می کنند چه در مرحله حس و یا تجرید یا تلاش می کنند صورت مسئله و یا وجه آنچه ازار می دهد درمان کنند یا اهتمام می کنند به ریشه ها و نظام حکمرانی از این حیث که مسئله را کی مشاهده می کنند و چگونه با آن مواجه می شوند قابل طبقه بندی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر  موضوع آموزش و پرورش به عنوان بنیادی ترین و ریشه ای ترین مسئله یک جامعه، خاطر نشان کرد: برای همه آنچه ما مطالبه می کنیم آموزش و پرورش نقطه عزیمت است.

وی در ادامه افزود: اگر بپذیریم که کیفیت نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی مهمترین سرمایه های یک جامعه برای حرکت به سمت افق های بالا و روشن است، نظام تعلیم و تربیت نقطه آغازین آن است.

وزیر پیشین آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع تعلیم و تربیت از موضوعاتی است که آرام و خزیده وارد شده و فرایند های آن تدریجی است، اظهار کرد: محصول این فرایند ها تمام بنیان های حیاتی جامعه را متاثر می کند.

وی با اشاره به فرصت بینظیر و طلایی نظام تعلیم و تربیت، برای تحقق آرمان های انقلاب، تصریح کرد: برای پاسداشت ارزش ها و اینکه بتوانیم جامعه خود را به سطحی از پیشرفت و تعالی برسانیم که قادر باشد در سند چشم انداز به نقطه مورد نظر و تصویری که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند برسد، باید به نظام تعلیم و تربیت توجه داشت.

حاجی میرزایی در ادامه به آموزش وپرورش به عنوان  یکی از مهمترین اولویت های رئیس جمهور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه  آموزش و پرورش باید به سه سوال مهم پاسخ دهد که بنا است دانش آموز پس از ترک مدرسه به چه سطح از قابلیت، ظرفیت و شایستگی رسیده باشد؟ چرا باید به این سطح رسیده باشد و چگونه می توان به آن رسید و چطور می شود مطمئن شد این شایستگی تحقق پیدا کرده؟، ادامه داد: در این راستا نیاز به معلمی است که آن را انجام دهد، محتوا و نظام جبران خدماتی می خواهیم که این هدف را محقق کند و نظام ارزشیابی که این هدف را سنجش کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور نقطه عزیمت توجه به آموزش و پرورش برنامه درسی برشمرد و اظهار کرد: برنامه درسی روشن می کند که بنا است دانش آموز در انتهای دوره به چه سطحی از قابلیت، شایستگی و ظرفیت برسد.

وی در پایان تاکید کرد: چرخ دنده های نظام تعلیم و تربیت باید در هم افزایی کامل، تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت را تضمین کند.