در هفدهمین نشست شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان
رونمایی از سامانه نظر سنجی مطلوبیت خدمات دانشگاه از منظر دانشجومعلمان
رئیس دانشگاه با رونمایی از سامانه نظر سنجی مطلوبیت خدمات دانشگاه از منظر دانشجو معلمان، وجود مرکز نظارت، ارزیابی و تضین کیفیت قوی، چابک و هوشمند را از ضروریت های دانشگاه برشمرد و بر تقویت فرآیندهای در این مرکز تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، سامانه نظر سنجی مطلوبیت خدمات دانشگاه به عنوان خدمت جدیدی از مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان و اعضای شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، رونمایی شد.
رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه با اشاره به اهمیت وجود نظارت در دانشگاه، گفت: با وجود نظارت قوی و موثر ضریب خطا در همه بخشهای تخصصی دانشگاه به سرعت کاهش پیدا میکند. بنابراین وجود مرکز نظارت و ارزیابی در دانشگاه بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه با ترغیب مشارکت همه دانشجو معلمان برای شرکت در نظرسنجی، ضریب اطمینان به نتایج موجود را بالا ببریم، خاطر نشان کرد: ضمن اطلاع رسانی راه اندازی و آشنایی حوزه های مختلف با این داشبورد بر اهمیت شرکت آنها در نظر سنجی و تاثیر بر تصمیم سازی ها تاکید داشته باشید.
رئیس دانشگاه در ادامه افزود: تلاش کنیم به سمت ابزارهای هوشمندتر حرکت کنیم.
در ادامه جلسه ایوب ابراهیمی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با نمایش داشبورد مدیریتی طراحی شده و ارائه نتایج حاصل، اظهار کرد: برای دستیابی به سطح بهینه نظام پشتیبان با تاکید بر فناوری در همه حوزهها، باید به دنبال روزآمدسازی تمام سامانههای موجود در سازمان مرکزی دانشگاه باشیم.
وی افزود: بر این اساس به نیاز رئیس دانشگاه به سوالات کیفیت منابع انسانی، کیفیت عمل دانشگاه، عملکرد نظام اداری دانشگاه در مولفه های ( بهره وری و کیفیت، شفافیت، پاسخگویی و مشارکت مخاطبان )، تاثیر سیاستها و برنامه های دانشگاه، کمیت و کیفیت شاخص رضایتمندی دانشجومعلمان از خدمات دریافتی ، تحقق مصوبات هیات امناء و هیات رئیسه، تناسب برنامه های قصدشده، اجرا شده و درک شده، سازوکارها و فعالیت ها در دانشگاه مطابق برنامه ها و مصوبات، تابع تعالی دانشگاه و کیفیت دانش اموختگان پاسخ داده می شود.
رئیس مرکز نظارت و ارزیابی گفت: تلاش کردیم با تولید 700 تابلو QR code و نصب آن در مکانهای مختلف در سطح پردیسها و مراکز هر جا که خدمتی به دانشجو معلمان ارائه میشود، اطلاعاتِ بروز از کیفیت خدمات ارائه شده توسط دانشگاه کسب کنیم.
وی ادامه داد: دانشجومعلمان مشتریان اصلی دانشگاه هستند و تلاش تمام حوزههای تخصصی بر این هدف استوار است که بهترین خدمات در تمام حوزههای تخصصی به دانشجومعلمان ارائه شود.
ابراهیمی تصریح کرد: ضرورت دارد سامانه یا داشبورد مدیریتی نظرسنجی کیفیت خدمت دانشگاه روی سیستمهای هوشمند مدیران ارشد به ویژه رئیس دانشگاه نصب شود. نیاز است شبکه اجتماعی دانشجو معلمان فعال شود. پهنای باند افزایش یافته و ضریب نفوذ اینترنت بیشتر شود. همچنین در راستای فضای کالبدی استاندارد باید به سرانه فضا به استاندارد نزدیک شود و تجهیزات آموزشی به روزآوری شود.
در ادامه این نشسست اعضای حاضر در جلسه به بررسی سامانه نظرسنجی پرداختند.