Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

طرح پژوهشی مطالعات نظام تربیت معلم کشورهای اسلامی عضو آیسسکو با مشارکت معاونت پژوهش و فناوری اجرا می شود

اولین جلسه طرح پژوهشی مطالعات نظام تربیت معلم کشورهای اسلامی عضو آیسسکو روز چهارشنبه 12 دی 1403 برگزار شد.

 

اولین جلسه طرح پژوهشی مطالعات نظام تربیت معلم کشورهای اسلامی عضو آیسسکو روز چهارشنبه 12 دی 1403 با حضور دکتر حسین امیدی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید نقی موسوی تیله، دکتر سید محسن موسوی، و دکتر محمدرضا پاشایی در محل جلسات معاونت پژوهشی و فناوری برگزار شد.

در ابتدای جلسه حسین امیدی، مدیر امور بین الملل دانشگاه، ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید نقی موسوی تیله به عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، به راهبرد اصلی حوزه مدیریت امور بین الملل دانشگاه در خصوص تعامل با معاونت های دیگر در راستای کارهای زیربنایی و ارتباط اثر بخش اشاره کرد.

امیدی با اشاره به تاکید ریاست محترم دانشگاه بر تحقق هدف کلان دانشگاه در کسب مرجعیت علمی در کشورهای اسلامی و منطقه، شناسائی، مطالعه و تدوین موسوعه نظام تربیت معلم کشورهای جهان اسلام به استناد مصوبه جلسه 43 شورای تخصصی مدیریت بین الملل را یکی از طرح های مهم دانست که نیازمند مشارکت مدیریت امور بین الملل و معاونت پژوهش و فناوری است. امیدی، با پیشنهاد تشکیل کارگروه مقدماتی جهت پیشبرد طرح محورهای مورد نظر را به شرح زیر بر شمرد:

 

  • * برنامه درسی تربیت معلم،
  • * نظام تامین مالی تربیت معلم،
  • * سیاستگذاری و حکمرانی تعلیم و تربیت،
  • * تاریخ تربیت معلم، و
  • * اسناد بالا دستی
  • دکتر موسوی، با استقبال از این طرح گفت همکاری در جهت اعتلای نام دانشگاه فرهنگیان یک فرصت است تا بتوانیم به نظام تعلیم و تربیت کشور خدمت کنیم. وی ابراز امیدواری کرد این طرح با مشارکت و حمایت ریاست محترم دانشگاه به نتیجه برسد.

در ادامه آقای دکتر امیدی دلیل انتخاب جامعه مورد مطالعه (54 کشور اسلامی) را همسو با سیاست های دولت و نظام جمهوری اسلامی دانست و اعلام کرد که بازه زمانی برنامه ریزی شده برای مطالعات فوق کوتاه مدت خواهد بود. در ادامه جلسه هر کدام از حاضران به بیان نکات خود پرداختند.