اهداف،ماموریت ها و شرح وظایف
هدف کلی
- تعالی ، تحول و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در تمام ابعاد
اهداف جزئی
- تحلیل نظام مند و راهبردی رسالت ، اهداف و عملکرد دانشگاه در تمامی حوزه ها به منظور تحلیل ، درک و تدوین سناریوی آینده، از طریق شناسایی نظام مند نیازها و انتظارات حال و آینده گروه های هدف
- نهادینه سازی و اشاعه فرهنگ نظارت ، ارزیابی و تضمین کیفیت در دانشگاه
- نهادینه کردن ارزیابی درونی به عنوان یکی از فرایندهای اصلی برنامه ریزی بهبود کیفیت فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و فناوری ، فرهنگی و اجتماعی ، دانشجویی و اجرایی دانشگاه
- درک وضع موجود، مطلوب و بازنگری استراژی و خط مشی های سازمان به منظور تحلیل، درک و تدوین سناریو های آینده از طریق شناسایی نظام مند نیازها و انتظارت حال و آینده گروه های هدف
- برنامه ریزی تعاملی در تقابل منافع دانشگاه و ذی نفعان از طریق پایش و ارزیابی مداوم عوامل درونی و بیرونی و ارائه بازخوردهای عملیاتی و اقدامات اصلاحی
- تقویت نظام آموزش و تربیت دانشجومعلمان مبتنی بر نتایج ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید، توسط دانشجو معلمان
- استقرار چرخه مدیریت بهره وری برای جلوگیری از تکرار انحرافات، رفع نقایص و ارائه راه حل های مناسب و کمک به تصمیم گیری در مورد ادامه، توسعه یا توقف برنامه ها
- توسعه مسئولیت پذیری و ارتقای نظام پاسخگویی در مورد عملکرد برنامه ها
- کالیبره سازی ابزارهای سنجش و ارزیابی اقدامات و عملکرد کارکنان در حوزه های مختلف دانشگاه
- شناسایی و پایش مدام آسیب ها و چالش های عملکردی و ارائه به گروه تعالی سازمانی جهت ترمیم و بهسازی
- تدوین دستورالعمل و فرایندهای نظارت، ارزیابی
- افزایش بهره ور، توان و خودباوری اعضای دانشگاه
- تامین اطلاعات درست، کافی، به موقع و قابل اطمینان جهت تصمیم گیری موثر مدیران برای پیش بینی اثر بخش عملکرد آتی دانشگاه
- توسعه واحدها در چارچوب نظام ارزیابی درونی، خود آگاهی و خودتقویت کنندگی آنها
- نظارت بر میزان انطباق عملکرد با ماموریت ها و اهداف دانشگاه و پیشرفت برنامه های آن
- ارئه تصویر واقعی از سازمان از طریق تدوین و تولید گزارش های عملکردفردی و سازمانی
- شناسایی نیروی انسانی کارآمد و مراقبت و قدردانی شایسته و به موقع آنان
- درک میزان رضایت مندی ذینفعان و برنامه ریزی در جهت تعادل بخشی و ارتقای آن در تمامی ابعاد
شرح وظایف
- طراحی و اجرای نظام سنجش شایستگی های دانشجو – معلمان و دانش آموختگان با توجه به الزامات دستیابی به مرتبه ای از حیات طیبه
- اجرای آزمون ارزشیابی صلاحیت حرفه ای گروه های هدف ( اصلی و جبرانی)
- اجرای ارزیابی تکمیلی ورودی های دانشگاه
- تحلیل، اعلام نتایج و گزارش عملکرد، ارزشیابی صلاحیت حرفه ای، گروه های هدف
- طراحی و تدوین نهایی سوالات آزمون جبرانی اصلح ویژه مهارت آموزان ماده 28
- چاپ و تکثیر سوالات آزمون، ارزشیابی صلاحیت حرفه ای، گروه های هدف (اصلی و جزئی)
- صدور گواهینامه ارزشیابی صلاحیت حرفه ای، گروه های هدف
- پیشنهاد طرح های پژوهشی سنجش، ارزیابی و تضمین کیفیت
- طراحی کانون، ابزار و تمرین و ارزیابی شایستگی های حرفه ای منابع انسانی
- تامین و تجهیز فضای فیزیکی کانون ارزیابی