Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

اهداف،ماموریت ها و شرح وظایف

هدف کلی 

  • تعالی ، تحول و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در تمام ابعاد

 

اهداف جزئی

  • تحلیل نظام مند و راهبردی رسالت ، اهداف و عملکرد دانشگاه در تمامی حوزه ها به منظور تحلیل ، درک و تدوین سناریوی آینده، از طریق شناسایی نظام مند نیازها و انتظارات حال و آینده گروه های هدف
  • نهادینه سازی و اشاعه فرهنگ نظارت ، ارزیابی و تضمین کیفیت در دانشگاه
  • نهادینه کردن ارزیابی درونی به عنوان یکی از فرایندهای اصلی برنامه ریزی بهبود کیفیت فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و فناوری ، فرهنگی و اجتماعی ، دانشجویی و اجرایی دانشگاه
  • درک وضع موجود، مطلوب و بازنگری استراژی و خط مشی های سازمان به منظور تحلیل، درک و تدوین  سناریو های آینده از طریق شناسایی نظام مند نیازها و انتظارت حال و آینده گروه های هدف
  • برنامه ریزی تعاملی در تقابل منافع دانشگاه و ذی نفعان از طریق پایش و ارزیابی مداوم عوامل درونی و بیرونی و ارائه بازخوردهای عملیاتی و اقدامات اصلاحی
  • تقویت نظام آموزش و تربیت دانشجومعلمان مبتنی بر نتایج ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید، توسط دانشجو معلمان
  • استقرار چرخه مدیریت  بهره وری برای جلوگیری از تکرار انحرافات، رفع نقایص و ارائه راه حل های مناسب و کمک به تصمیم گیری در مورد ادامه، توسعه یا توقف برنامه ها
  • توسعه مسئولیت پذیری و ارتقای نظام پاسخگویی در مورد عملکرد برنامه ها
  • کالیبره سازی ابزارهای سنجش و ارزیابی اقدامات و عملکرد کارکنان در حوزه های مختلف دانشگاه
  • شناسایی و پایش مدام آسیب ها و چالش های عملکردی و ارائه به گروه تعالی سازمانی جهت ترمیم و بهسازی
  • تدوین دستورالعمل و فرایندهای نظارت، ارزیابی
  • افزایش بهره ور، توان و خودباوری اعضای دانشگاه
  • تامین اطلاعات درست، کافی، به موقع و قابل اطمینان جهت تصمیم گیری موثر مدیران برای پیش بینی اثر بخش عملکرد آتی دانشگاه
  • توسعه واحدها در چارچوب نظام ارزیابی درونی، خود آگاهی و خودتقویت کنندگی آنها
  • نظارت بر میزان انطباق عملکرد با ماموریت ها و اهداف دانشگاه و پیشرفت برنامه های آن
  • ارئه تصویر واقعی از سازمان از طریق تدوین و تولید گزارش های عملکردفردی و سازمانی
  • شناسایی نیروی انسانی کارآمد و مراقبت و قدردانی شایسته و به موقع  آنان
  • درک میزان رضایت مندی ذینفعان و برنامه ریزی در جهت تعادل بخشی و ارتقای آن در تمامی ابعاد

 

شرح وظایف

  • طراحی و اجرای نظام سنجش شایستگی های دانشجو – معلمان و دانش آموختگان با توجه به الزامات دستیابی به مرتبه ای از حیات طیبه
  • اجرای آزمون ارزشیابی صلاحیت حرفه ای گروه های هدف ( اصلی و جبرانی)
  • اجرای ارزیابی تکمیلی ورودی های دانشگاه  
  • تحلیل، اعلام نتایج و گزارش عملکرد، ارزشیابی صلاحیت حرفه ای، گروه های هدف
  • طراحی و تدوین نهایی سوالات آزمون جبرانی اصلح ویژه مهارت آموزان ماده 28
  • چاپ و تکثیر سوالات آزمون، ارزشیابی صلاحیت حرفه ای، گروه های هدف (اصلی و جزئی)
  • صدور گواهینامه ارزشیابی صلاحیت حرفه ای، گروه های هدف
  • پیشنهاد طرح های پژوهشی سنجش، ارزیابی و تضمین کیفیت
  • طراحی کانون، ابزار و تمرین و ارزیابی شایستگی های حرفه ای منابع انسانی
  • تامین و تجهیز  فضای فیزیکی کانون ارزیابی