Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

نشست هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس؛ گامی مؤثر در تحقق اهداف تربیتی کشور

نشست مشترک اعضای هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با محوریت بررسی چالش ها و تقویت زیرساخت های تربیت معلم برگزار و بر ضرورت حمایت های جدی تر مجلس در مسیر تحقق مأموریت های این دانشگاه تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان،نشست مشترک اعضای هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه ۱۰دی در مرکز آموزش عالی شهید شرافت دانشگاه فرهنگیان با هدف بررسی چالش‌ها و راهکارهای تقویت دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان رکن اصلی تربیت نیروی انسانی نظام آموزش کشور برگزار شد. 
در این نشست، محورهای مهمی از جمله توسعه زیرساخت‌ها، رفع کمبود فضاهای خوابگاهی و آموزشی، جذب هیأت علمی و تقویت بودجه دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.
رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به جایگاه راهبردی دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان متخصص و متعهد، گفت: دانشگاه فرهنگیان، مظهر تربیت نیروی انسانی متعهد در نظام آموزشی کشور است.
وی با اشاره به استقبال رتبه های برتر از این دانشگاه، افزود:  دانشجومعلمان ما از افراد نخبه‌ کشور هستند که باوجود تمام مشکلات، رسالت معلمی را برگزیده‌اند و این مسئولیت خطیر را به دوش می‌کشند.

وی افزود: در حال حاضر با کمبود شدید فضای آموزشی و خوابگاهی مواجه‌ایم و این وضعیت مانع از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان شده است و بدون حمایت‌های جدی، امکان پاسخگویی به نیازهای رو به رشد نظام آموزشی وجود ندارد.
در ادامه نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس نیز ضمن تأکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان، پیشنهادهایی نظیر افزایش بودجه، تجهیز مراکز دانشگاهی، تسهیل فرآیند جذب هیأت علمی در دانشگاه فرهنگیان را مطرح کردند. 
فرشاد ابراهیم‌پور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس، با اشاره به نقش حیاتی دانشگاه فرهنگیان در نظام آموزش کشور، اظهار کرد: این دانشگاه، رکن اساسی نظام تربیتی کشور است و باید زیرساخت‌های آن به‌گونه‌ای تقویت شود که توانایی پاسخگویی به نیازهای آموزشی کشور را داشته باشد.
همچنین موضوعاتی چون تقویت برنامه‌های مهارتی دانشجومعلمان، آموزش فنون تدریس و مدیریت کلاس درس، رفع چالش‌های مرتبط با کسر از حقوق دانشجومعلمان و توجه به تربیت مدیران مدارس مورد بحث قرار گرفت.