Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش تاکید کرد:

نگاه تاثیربخشی و اثرگذاری در آموزش و توسعه حرفه ای معلمان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، محمد سلیمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ضمن تبیین سیاست ها، برنامه ها و انتظارات گفت: برای تحول در سازمان ها باید به سازمان یادگیرنده تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه تمامی نظام های آموزشی دنیا در سه ویژگی مشترک هستند که تربیت معلمان باکیفیت از مهمترین آن است، گفت: دارا بودن مهارت تدریس، استعداد و علاقه به معلمی و تدریس از ویژگی های معلمان کیفی است و دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلمانی با چنین خصوصیاتی یکی از ستون های اصلی نظام تعلیم و تربیت را ایجاد می کند.

سلیمی در ادامه با تاکید بر اهمیت جذب، استخدام و توانمندسازی معلمان افزود: در مدارسی که معلم با کیفیت وجود دارد آموزش هرگز تعطیل نشده و آموزش و پرورش با کیفیت و قوت به پیش حرکت خواهد کرد.

وی داشتن انگیزه را موجب افزایش اثربخشی و کارایی دانست و بر نگاه تاثیربخشی و اثرگذاری در آموزش و توسعه حرفه ای معلمان و به روز بودن آنان تاکیدکرد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش، در ادامه بر ارزیابی عملکرد و انگیزه دهی به معلمان  براساس پیشرفت دانش آموزان اشاره و خاطر نشان کرد: در تعلیم و تربیت کیفیت مبتنی بر تغییر رفتار دانش اموزان دیده می شود.  

وی حوزه نظارت و ارزیابی را حوزه تخصصی برشمرد که اهداف، برنامه ها و ظرفیت ها را می شناسد و می تواند پیشنهادات اثربخش و مفید در راستای بهبود و اصلاح فرآیندها ارائه دهد و تصریح کرد: اگر سازمان از ریل و برنامه خارج شود ارزیابی عملکرد هشدار خروج و برگشت به ریل اصلی را خواهد داد.

سلیمی همچنین نگاه رئیس جمهور به تعلیم و تربیت را نگاهی جدی در ابعاد سخت افزاری(امکانات و ساختمان) و نرم افزاری( توجه به کیفیت آموزشی، چیدمان کلاس، برنامه درسی و روش های یاددهی) عنوان کرد.