بازنگری کلان برنامه درسی تربیت معلم؛ گامی راهبردی در مسیر مرجعیت علمی دانشگاه فرهنگیان
نشست بررسی راهکارهای بازنگری طراحی کلان برنامه درسی تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران، با حضور جمعی از مسئولان و متخصصان تعلیم و تربیت، در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، فرهاد علیپور، سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در نشست بررسی راهکارهای بازنگری طراحی کلان برنامه درسی تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران که روز چهارشنبه ۱۷ بهمن با حضور علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، جهاربند معاون اسبق آموزش و پرورش، سید نقی موسوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، رئیس اسبق دانشگاه، و جمعی از صاحبنظران حوزه تعلیم و تربیت از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در سالن شهید چمران تهران برگزار شد، با تأکید بر مأموریت تحولآفرین این دانشگاه، بازنگری کلان برنامه درسی تربیت معلم را ضرورتی راهبردی در راستای تحقق هدف عملیاتی شماره ۱۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد.
وی با اشاره به اهمیت کارورزی و انطباق شایستگیهای حرفهای معلمان با مقتضیات ملی و استانداردهای جهانی، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان باید با بازمهندسی سیاستهای آموزشی، مسیر دستیابی به مرجعیت علمی در تعلیم و تربیت را هموار سازد.
علیپور همچنین خاطرنشان کرد: بازنگری برنامه درسی، فرآیندی مستمر است و باید متناسب با تحولات علمی، اجتماعی و اسناد بالادستی کشور انجام شود.
وی این اقدام را یکی از محورهای اصلی برنامههای تحولی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان دانست.
گفتنی است در این نشست که رویکردها، اهداف، اصول و فرآیندهای مورد نیاز برای بازنگری برنامه درسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت حجت السلام و المسلمین امینالله دادگر و نعمتالله موسیپور نیز بهصورت مجازی در جلسه حضور یافته و دیدگاههای خود را مطرح کردند.