سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه خبر داد:
راه اندازی کارگروه تحول در دانشگاه فرهنگیان و کارگروه های متناظر آن در استان ها
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان از تشکیل کارگروه تحول در دانشگاه فرهنگیان به منظور شناسایی و تحلیل دقیق مسائل و چالش های موجود و اتخاذ راهکارهای مناسب خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در راستای تشکیل کارگروه تحول در دانشگاه فرهنگیان مجتبی حیدری در گفتگو با روابط عمومی تشکیل این کارگروه را متاثر از رویکرد حمایتگرایانه وزیر آموزش و پرورش نسبت به این دانشگاه و تعامل مؤثر رئیس دانشگاه فرهنگیان با مجموعه وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: به منظور شناسایی و تحلیل دقیق مسائل و چالشهای موجود، حل مسائل کلان بیرونی در سطح ملی و اتخاذ راهکارهای علمی و اثربخش؛ کارگروه "تحول در دانشگاه های تربیت معلم (فرهنگیان و شهید رجایی)" به ریاست علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش و نایب رئیسی رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان تشکیل و جلسات آن دوشنبه هر هفته با حضور معاونان وزیر و معاونین دانشگاه برگزار می شود.
وی پرداختن به مسائلی ازجمله کمبود فضای فیزیکی، بودجه و اعتبارات ملی، ردیف های استخدامی، رایزنی و بهره مندی از ظرفیت های سایر دستگاه ها و وزارتخانه ها برای رفع کمبودها و کاستی های دانشگاه را از اهداف شکل گیری آن عنوان کرد.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه، با اشاره به ایجاد و راه اندازی کارگروههای استانی دانشگاه، تصریح کرد: متناظر با این کارگروه در سطح استان ها نیز "کارگروه تحول" با مسئولیت مدیرکل آموزش و پرورش استان ها و نایب رییسی رؤسای دانشگاه های استانی تشکیل شد تا نسبت به شناسایی و حل چالش های دانشگاه استانی از قبیل؛ تأمین نیروی انسانی از طریق مأموران آموزش و پرورش، در اختیار قرار دادن فضاهای آموزشی دستگاه ها، همکاری با خیرین و برگزاری کارگاه های توانمندسازی برای معلمان و... اقدام شود.
وی با تاکید بر اهمیت همفکری و همافزایی باید برای رفع مشکلات، گفت: بدون تردید تشکیل این نوع کارگروه با هدف هم افزایی، مشارکت و خرد جمعی برای تعالی دانشگاه بدون هرگونه دخالت در امورات داخلی و فرآیندهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی هر یک از نهادهای ذیربط دانشگاه می باشد.
حیدری در پایان ابراز امیدواری کرد: فرصت فراهم شده بتواند در یک فضای همدلانه ضمن بهبود و تعالی جریان تربیتمعلم، مسیر رشد کمی و کیفی دانشگاه را در سطح کشور محقق سازد.