Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
غلامعلی حدادعادل:

تربیت معلم؛ کلید ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است

عضو هیات امنا دانشگاه فرهنگیان و عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه ما در دانشگاه فرهنگیان می توانیم هم معلم و هم مدیر تربیت کنیم، گفت: در صورت تربیت مدیران و معلمان شایسته، آنان قادر خواهند بود با ابتکارات خود، برخی از کمبودهایی را که ما قادر به جبران سریع آن ها نیستیم را جبران کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، غلامعلی  حدادعادل در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه کیفیت‌بخشی در آموزش و پرورش مستلزم توجه به عوامل متعددی است، گفت: آموزش و پرورش پدیده‌ای تک‌عاملی نیست. با این حال، از ضروری‌ترین عوامل در تقویت آموزش و پرورش، تربیت معلم است.

حدادعادل ادامه داد: بهترین رویکرد در این زمینه، تمرکز بر تربیت معلم و تقویت دانشگاه فرهنگیان است. این امر، هم از نظر کمی، تربیت تعداد کافی معلم برای مدارس را تضمین می‌کند و هم به کیفیت‌بخشی می‌پردازد.

وی افزود: به عبارت دیگر، هرگونه بهبود، تحول و ارتقایی که برای آموزش و پرورش در نظر داریم، باید ابتدا در تربیت معلم اجرا شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه دیدگاه بنده این است که ما در دانشگاه فرهنگیان می‌توانیم هم معلم و هم مدیر تربیت کنیم، اظهار کرد: در صورت تربیت مدیران و معلمان شایسته، آنان قادر خواهند بود با ابتکارات خود، برخی از کمبودهایی را که ما قادر به جبران سریع آن‌ها نیستیم، در عمل، اثرات منفی‌شان را کاهش دهند.