هفتمین جلسه کارگروه توسعه منابع انسانی کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد
در هفتمین جلسه کارگروه توسعه منابع انسانی کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور با محوریت توسعه آموزش عمومی قرآن و تأکید بر تربیت معلمان قرآنی، ضمن تأکید بر نقش حیاتی قرآن در سبک زندگی دانشجومعلمان، راهکارهای اجرایی سازی سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، هفتمین جلسه کارگروه توسعه منابع انسانی کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور روز یکشنبه ۳۱ فروردین با حضور رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان، حمیدرضا ابراهیمی، معاون فرهنگی و تربیتی دانشگاه، دبیر کارگروه و سایر اعضا در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان بر اهمیت آموزش قرآن کریم و تأثیر عمیق آن بر شیوه زیست انسانی تأکید کرد و نقش آن را در سبک زندگی دانشجومعلمان بهعنوان معلمان آینده نظام آموزش و پرورش، بسیار حائز اهمیت دانست.
حمیدرضا ابراهیمی در ادامه جلسه با بیان اینکه کارگروه توسعه منابع انسانی کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور بستری مؤثر برای تعلیم و تربیت معلم قرآنی است، عنوان کرد: این کارگروه نهتنها فرصت ارزشمندی در راستای پرورش نیروی انسانی متخصص در حوزه قرآن محسوب میشود، بلکه ظرفیتی بزرگ در مسیر تحقق آموزش عمومی قرآن در کشور فراهم کرده است.
در ادامه، سیده فاطمه موسوی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، گزارشی از اقدامات انجامشده ارائه کرد و در چند محور به تشریح فعالیتها پرداخت که از جمله این اقدامات میتوان به اجرای طرح سنجش سواد قرآنی، بررسی پیشینه، موانع و چالشهای اجرای دستورجلسات مربوط به سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اشاره کرد.
وی در این زمینه، دو اقدام کلیدی از راهبرد ۲ این سند را تشریح کرد؛ نخست، راهکارهای اجراییسازی اقدام ۹ مبنی بر طراحی و اجرای طرح تربیت مدرس آموزش عمومی قرآن برای تأمین نیروی توانمند و مجری برنامههای تربیت معلم و مربی قرآن، با اولویت اساتید حوزه و دانشگاه؛ و دوم، راهکارهای اجراییسازی اقدام ۵ در زمینه طراحی، تصویب و پیادهسازی سازوکارهای لازم جهت احراز شاخصهای اهداف آموزش عمومی قرآن کریم و جذب استعدادهای قرآنی در نظام گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، همچنین داوطلبان استخدام آموزش و پرورش، با همکاری بخشهای مرتبط در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.