Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

همایش بزرگداشت روز روابط عمومی و ارتباطات و تجلیل از کارشناسان روابط عمومی و یاوران رسانه

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، ویژه‌برنامه‌ای با حضور جمعی از مسئولین دانشگاهی، فعالان حوزه رسانه و دانشجومعلمان (یاوران رسانه)در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان برگزار شد. این همایش در پردیس شهید باهنر در تالار اجتماعات شادروان دکتر علی‌اکبر کجباف، برگزار شد.
در ابتدای برنامه، حمیدرضا کاشفی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با تبریک هفته روابط عمومی، به تشریح جایگاه چندوجهی این حرفه پرداخت و «انتشار اطلاعات» را یکی از بدیهی‌ترین وظایف آن برشمرد.

وی با اشاره به نقش بازتاب‌دهندگی روابط عمومی، آن را بسیار نزدیک به حرفه معلمی دانست و تأکید کرد که فعالان رسانه‌ای به‌ویژه دانشجویان، باید با اصول ارتباطات و تکنولوژی‌های روز آشنا باشند تا بتوانند راهبردهای حل مسئله را نیز فرا بگیرند.

وی اظهار داشت: «اگر چنین معلمانی تربیت شوند، هر دانش‌آموز می‌تواند به یک رسانه تأثیرگذار تبدیل شود.» کاشفی در پایان از تلاش‌های همه همکاران و دانشجویان فعال در این حوزه قدردانی کرد.
در ادامه، حجت‌الااسلام علی‌اصغرحمزه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با استناد به آیه‌ای از سوره آل‌عمران، بر اهمیت همبستگی و ارتباطات انسانی تأکید کرد و روابط عمومی را نقشی کلیدی در معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه دانست.

وی خاطرنشان کرد: «روابط عمومی می‌تواند پل ارتباطی مؤثری میان دانشگاه و مردم باشد.» او همچنین بر ضرورت رعایت تقوا و اخلاق حرفه‌ای در تمامی فعالیت‌های رسانه‌ای تأکید کرد.
خانم فائزه تقی‌پور، دانشیار رشته علوم‌ارتباطات و عضو هیئت علمی دانشگاه در پنل تخصی رسانه در سخنرانی خود، با تمرکز بر ضرورت نوآوری در حرفه معلمی، مفهوم «تربیت رسانه» را مطرح کرد. وی با اشاره به چالش بی‌تفاوتی اجتماعی، روابط عمومی را عامل برقراری ارتباط، ایجاد اعتماد و جلب مشارکت دانست. او با پرداختن به موضوع هوش مصنوعی و بمباران اطلاعات، رسانه را ابزاری برای جلب توجه و هدایت افکار عمومی توصیف کرد. همچنین، به موضوع شهروندخبرنگار اشاره و نقش آن را در تقویت ارتباطات از دل جامعه برشمرد.
سپس،عباس زمانی استادیار رشته علوم‌ارتباطات و عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان مفاهیم کنشگری رسانه‌ای، مدیریت ارتباطات درون و برون‌سازمانی را وظیفه اصلی روابط عمومی دانست. او تأکید کرد که برای اثرگذاری بیشتر، باید مخاطب‌شناسی، مسئله‌شناسی و تحلیل دقیق را در دستور کار قرار داد. زمانی با استناد به سیره امام خمینی (ره) به عنوان یک کنشگر سیاسی، اهمیت ایجاد جریان کنشگری مثبت در میان مردم را مطرح کرد و دسترسی ساده به رسانه‌های جمعی را بستری برای این امر دانست.
در ادامه مراسم، بخش پرسش و پاسخ با حضور هر سه سخنران  برگزار شد. این بخش فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر، طرح پرسش‌های تخصصی و دریافت پاسخ‌هایی مبتنی بر تجربه و بینش کارشناسی بود.