Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

بین المللی سازی انتشارات دانشگاه های ایرانی نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است

حسین امیدی در بازدید از غرفه دانشگاه بین المللی اهل البیت با تأکید بر ضرورت ارتباط مؤثر با بازار نشر و مخاطب جهانی گفت مسیر بین المللی سازی انتشارات دانشگاه های ایرانی نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت در عصر تبادل اندیشه هاست.

حسین امیدی، مدیر امور بین الملل دانشگاه، در چهارمین روز از برگزاری سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ضمن بازدید از غرفه انتشارات دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت و اهدای کتابچه معرفی دانشگاه فرهنگیان به زبان های عربی، انگلیسی و فرانسوی با مسئولین غرفه دیدار و گفت و گو کرد.

 

در این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی قمی، قائم‌مقام ریاست دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت‌ (ع)، ضمن قدردانی از حضور دکتر امیدی و همراهان در غرفه با اشاره به ضرورت ارتقای زیرساخت‌های علمی و نشر بین‌المللی گفت: خطوط کلی نقشه‌ راه تحول در انتشارات دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت با هدف گسترش تعاملات علمی و فرهنگی فرامرزی ترسیم شده است و باید فرآیند تبدیل پایان‌نامه‌ها به کتاب علمی تسهیل و تسریع شود تا بتوان از ظرفیت پژوهش‌های دانشگاهی به نحو مؤثری در پاسخ به نیازهای فکری جوامع بهره برد. نمایشگاه کتاب فرصتی برای ارائه تازه‌ترین آثار علمی و پژوهشی محسوب می شود. وی در ادامه، برنامه‌ریزی جامع برای نشر موضوعات راهبردی علمی کشور، گسترش دامنه زبان‌های انتشار آثار علمی فراتر از زبان فارسی، و ضرورت تعامل فعال با نهادهای علمی حوزوی و دانشگاهی را از اولویت‌های اساسی انتشارات دانشگاه اهل البیت عنوان کرد. 

امیدی با ابراز خرسندی از حضور فعال و پرنشاط انتشارات دانشگاهی در نمایشگاه، اظهار داشت: عملکرد دانشگاه ها در حوزه نشر قابل توجه است ولی نیازمند حمایت و پشتیبانی در حوزه بازاریابی در عرصه جهانی است.امیدی با اشاره به روند روبه‌رشد انتشارات دانشگاه فرهنگیان افزود: این دانشگاه نهاد علمی و ماموریت گرا است که به‌خوبی مسیر توسعه را طی می‌کند. تولیدات علمی و انتشارات دانشگاه فرهنگیان در حوزه‌ تعلیم و تربیت و همچنین موضوعات نو و کاربردی، متناسب با نیازهای روز کشور امروز در اختیار مخاطبان قرار دارد. امیدی با تأکید بر رسالت بین‌المللی دانشگاه فرهنگیان و قرابت آن با دانشگاه بین المللی اهل البیت توصیه کرد:  آثار و تألیفات متناسب با نیازهای جهان اسلام و مسائل اولویت‌دار با همکاری و مشارکت تهیه و منتشر شود.

 

حسین امیدی در ادامه با تأکید بر ضرورت ارتباط مؤثر با بازار نشر و مخاطب جهانی از طریق پلتفرم‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های بین‌المللی گفت مسیر بین‌المللی‌سازی انتشارات دانشگاه های ایرانی نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت در عصر تبادل اندیشه‌هاست. باید با ترجمه هدفمند آثار فاخر و همکاری با ناشران معتبر جهانی، سهم خود را در تولید و نشر دانش جهانی ایفا کنیم. استانداردسازی در فرایند نشر علمی، تربیت نیروهای متخصص در عرصه نویسندگی و ترجمه بین‌المللی، و توجه ویژه به نشر موضوعات تمدنی امروز یک اولویت مهم است.

 

 

شایان ذکر است انتشارات دانشگاه فرهنگیان در بخش ناشران دانشگاهی نمایشگاه، با ارائه مجموعه‌ای از تازه‌ترین آثار علمی و پژوهشی اعضای هیئت‌علمی و پژوهشگران داخلی و خارجی، در حوزه تربیت معلم تا پایان ایام برگزاری میزبان اساتید، پژوهشگران، دانشجویان داخلی و خارجی و علاقه‌مندان علاقه‌مندان است.