کارگروه تحول دانشگاه فرهنگیان در آذربایجان شرقی برگزار شد
تأکید بر هم افزایی، توسعه زیرساخت ها و تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی، کارگروه تحول دانشگاه فرهنگیان با هدف همافزایی و مشارکت برای ارتقاء عملکرد این دانشگاه برگزار شد.
در این نشست، اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزشوپرورش استان، با اشاره به دغدغههای دولت چهاردهم و پیگیریهای وزیر آموزشوپرورش، بر آمادگی کامل آموزشوپرورش برای همکاری با دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و آن را گامی مؤثر در جهت تحقق عدالت آموزشی دانست.
صادقی با بیان اینکه در روند تحول دانشگاه فرهنگیان، همه ظرفیتها باید پای کار بیایند، گفت: شناسایی و رفع نقاط ضعف، بهبود فرآیندهای آموزشی و پژوهشی، توسعه زیرساختهای آموزشی، بهبود مدیریت و برنامهریزی، همافزایی و مشارکت، از اهداف اصلی این کارگروه است». وی بر لزوم ارائه طرحها در قالب پروپوزال در جلسات آتی تأکید کرد و افزود: «تحول تنها در زیرساختها خلاصه نمیشود، بلکه تربیت سازمانی باید رویکردی جدی در دانشگاه باشد تا معلمان تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند
او همچنین بر ضرورت طراحی و احداث یک مجتمع فرهنگی ـ ورزشی برای دانشجومعلمان تأکید کرد و این اقدام را در راستای تعالی جریان تربیتمعلم و ارتقاء کیفی دانشگاه در سطح ملی دانست.
در ادامه، حسین احمدی، رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه نگاه تحولی دولت چهاردهم و وزارت آموزشوپرورش در رأس برنامهها قرار دارد، از جذب ۱۴۵۵ دانشجومعلم در سال جاری خبر داد و گفت: ۸۱۱ نفر در پردیس علامه امینی، ۶۱۸ نفر در پردیس فاطمهالزهرا(س) تبریز و ۲۵ نفر در مرکز سراب جذب شدهاند. همچنین ۵۰۰ نفر از دانشجومعلمان در سال تحصیلی پیشرو فارغالتحصیل خواهند شد.
احمدی به توسعه فضاهای آموزشی و طراحی فاز نخست احداث خوابگاه اشاره کرد و گفت: با اجرای چندین طرح آموزشی و خوابگاهی، مشکلات فضای آموزشی به شکل قابل توجهی کاهش مییابد. ساختار جدید دانشگاه نیز با ایجاد یک دانشگاه استانی و چند دانشکده در دست اجراست.
وی از وجود ۶۰ عضو هیئت علمی رسمی در استان خبر داد و افزود: ۱۱ نفر در حال طی مراحل جذب هیئت علمیاند و برای سال آینده جذب ۱۰ عضو هیئت علمی جدید نیز در دستور کار است.
در بخش پایانی این نشست، حجتالاسلام نقیان، مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی، با تأکید بر ضرورت توجه همزمان به مسائل کمی و کیفی، اظهار کرد: توجه جدی به مسائل فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم معلمان مؤثر و توانمندی را در ابعاد مختلف تربیت کنیم.