Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

حضور معاون طرح وبرنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور در خراسان شمالی

دکتر تاجیک اسمعیلی معاون طرح و برنامه وتوسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور که به خراسان شمالی سفر کرده بود در جمع کارکنان و اساتید این دانشگاه با اشاره به اهداف دانشگاه فرهنگیان، آن را میراثی ارزشمند برای آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: با توجه به بیانات ارزشمند و  تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) پیرامون این دانشگاه در دو سال اخیر، تمام همت خود را برای تربیت معلمان طراز جمهوری اسلامی به کار گرفته ایم.

دکتر تاجیک اسمعیلی در ادامه با تبیین پیگیری های مستمر انجام شده برای تقویت و توسعه ی همه جانبه دانشگاه فرهنگیان، تأکید کرد: تمام مسؤولان و آحاد مردم، باید دغدغه ی ارتقاء و پیشرفت این دانشگاه را به عنوان تربیت کننده ی نسل ها و تربیت کننده ی معلمان نسل های آتی، داشته باشند.

معاون طرح وبرنامه وتوسعه منابع دانشگاه فرهنگیان، انتقال دانش، اندیشه ورزی و تخلق به صفات حسنه را سه شاخصه ی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تربیت دانشجومعلمان بیان کرد و افزود: این دانشگاه می تواند، اسوه و نمونه ی خوبی  برای دانشگاه های سراسر کشور در تربیت دانشجویان شود.

دکتر تاجیک اسمعیلی، با تأکید بر ضرورت بستر سازی مناسب برای شکل گیری مهارت ها و منش معلمی در دانشجو معلمان، خاطر نشان کرد: شبانه روزی بودن دانشگاه فرهنگیان و اجرای برنامه های فرهنگی در راستای دستیابی به این مهم، مؤثر است.

وی در پایان تأکید کرد: دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان باید از فرصت های موجود نهایت استفاده را برای تربیت خویش و علم آموزی داشته باشند و به رشد علمی و معنوی خود در طول دوران تحصیل اهتمام جدی ورزند.

دکتر حبیب صفرزاده، سرپرست پردیس امام محمدباقر(ع) بجنورد نیز، ضمن قدردانی از حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به نقش و جایگاه معلم در جامعه، گفت: معلم نقش کلیدی و محوری در جامعه دارد؛ اگر معلم نباشد، جامعه ساخته نمی شود، ما مفتخریم در دانشگاه فرهنگیان که محل تربیت معلمان آینده آموزش و پرورش است خدمت می کنیم و دراین راه بزرگ گام برمیداریم تا شاهد تحولات مثبت در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی باشیم.

دکتر صفرزاده با استناد به آیات و روایات، به تبیین اهمیت امر تعلیم و تربیت در اسلام پرداخت و گفت: تعلیم و تربیت، جزء عناصر کلیدی در آموزش و پرورش است و نقصان در هر یک از آن ها، باعث تضعیف نظام آموزش و پرورش می شود.

وی افزود: مهمترین رکن تربیت دانشجو معلمان، پرورش شخصیت بر مبنای انسان گرایی است که بر این اساس، دانشجو معلمان به تحقق آرمان حیات طیبه دست می یابند.

سرپرست پردیس امام محمدباقر(ع) با بیان اینکه تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک تحول مبنایی است، گفت: تحول بنیادین، از معلم شروع می شود و اگر معلمان شایسته، پیشگام آن نباشند، این تحول به ثمر نخواهد نشست .