در نشست کارگروه تحول دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری مطرح شد
تأکید بر تدوین برش استانی سند تحول بنیادین و ساماندهی فوری نظام مسائل دانشگاه فرهنگیان استان
در نشست کارگروه تحول دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری، بر ضرورت تدوین برش استانی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، شناسایی فوری نظام مسائل دانشگاه و ساماندهی وضعیت نیروی انسانی با همکاری مشترک دانشگاه و آموزش وپرورش استان تأکید شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری، نشست کارگروه تحول این دانشگاه با حضور بهمن خدادادی، مدیرکل آموزشوپرورش استان، شهناز ولیپور، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان، و اعضای کارگروه تحول، در دفتر مدیرکل آموزشوپرورش برگزار شد.
در این نشست، بهمن خدادادی با استناد به اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین، برنامه هفتم توسعه و بیانیه گام دوم انقلاب، خواستار تدوین برنامهای عملیاتی با دو رویکرد بلندمدت و کوتاهمدت برای ارتقای نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم شد.
وی تصریح کرد: ضروری است این برنامهها بر اساس نیازهای تحولی استان و با مشارکت فعال دانشگاه فرهنگیان و آموزشوپرورش تهیه و اجرا شود.
مدیرکل آموزشوپرورش استان همچنین با اشاره به اهمیت شناسایی چالشها، بر استخراج نظام مسائل دانشگاه فرهنگیان ظرف مدت یک هفته تأکید کرد و افزود: کمبود نیروی انسانی، تجهیزات، فضا و امکانات، مهمترین محورهای این نظام مسائل هستند که باید بهصورت دقیق و اولویتبندیشده احصا شوند.
خدادادی با تأکید بر نقش دانشگاه فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: این دانشگاه، متعلق به آموزشوپرورش است و رفع چالشهای آن نیازمند عزم و همکاری همهجانبه است. در ادامه، دکتر شهناز ولیپور، سرپرست دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر فوریت برخی موضوعات، خواستار تصویب فوری مصوبات کلیدی این جلسه شد و گفت: با توجه به مکاتبات و مذاکرات صورتگرفته پیرامون ساماندهی نیروهای مأمور آموزشی و اداری، لازم است اقدامات اجرایی با برنامهریزی دقیق و در اسرع وقت انجام پذیرد.
وی همچنین بر اهمیت فرآیند مصاحبه داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و افزود: این داوطلبان، آیندهسازان نظام تعلیم و تربیت کشور هستند و لازم است این فرآیند با نهایت دقت و تعامل بین بخشی برگزار شود.
شهناز ولیپور، با اشاره به حضور نمایندگان سازمان مدیریت و برنامهریزی در جلسه، بر نگاه مسئلهمحور و پژوهشپایه در مدیریت دانشگاه تأکید کرد و گفت: برای ترسیم افقی روشن برای دانشگاه فرهنگیان، باید بر پایه شناسایی میدانی مسائل و ارائه راهکارهای علمی و اجرایی حرکت کنیم.
از دیگر محورهای این نشست، بررسی وضعیت زمین دانشگاه فرهنگیان، تأمین فضای آموزشی برای سال تحصیلی آینده، و تقویت تعامل میان دستگاهها بود.
در پایان جلسه، مهمترین مصوبات عبارت بودند از:
تدوین برش استانی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش توسط دانشگاه فرهنگیان با همکاری ادارهکل آموزشوپرورش
-
احصا و اولویتبندی نظام مسائل دانشگاه فرهنگیان استان
-
تعیین و ساماندهی وضعیت نیروهای مأمور آموزشی و اداری و تهیه لیست نهایی
-
برنامهریزی دقیق برای فرآیند مصاحبه داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان