Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

نشست هماهنگی کانون ارزیابی شایستگی معلمی در کرمانشاه برگزار شد

به منظور بررسی فرایند ارزیابی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان، نشست هماهنگی کارگروه اجرایی کانون ارزیابی شایستگی معلمی در پردیس شهید رجایی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه، نشست هماهنگی کارگروه اجرایی کانون ارزیابی شایستگی معلمی، روز دوشنبه ۱۶ تیر با حضور سلیمان محبی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، عظیم عظیمی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان، سیده مرضیه قویدل، رئیس پردیس شهید صدوقی، سرارزیابان و ارزیابان فرایند ارزیابی در سالن جلسات پردیس شهید رجایی برگزار شد.

در آغاز این نشست، عظیمی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع)، با تأکید بر اهمیت مسئولیت خطیر ارزیابی داوطلبان، اظهار کرد: ارزیابی عادلانه، دقیق و منصفانه در انتخاب معلمان آینده کشور نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و ما باید با رعایت اصول اخلاقی و انسانی، شایسته‌ترین داوطلبان را برای ورود به این مسیر مقدس برگزینیم.

وی افزود: در آموزه‌های دینی ما، حق‌الناس جایگاهی ویژه دارد و باید در جریان ارزیابی‌ها، با نهایت دقت، امانت‌داری و رعایت عدالت، از تضییع حقوق داوطلبان جلوگیری کنیم؛ چرا که خداوند از بسیاری از خطاهای بندگان در حق خود می‌گذرد، اما در مورد حق‌الناس چنین نیست.

در ادامه سلیمان محبی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه، ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادارش، با اشاره به اهمیت راهبردی آموزش‌وپرورش در پیشرفت جوامع گفت: معلمان نقش بنیادی در ساخت آینده کشور ایفا می‌کنند و شایسته‌گزینی در فرایند جذب معلمان، از مهم‌ترین پیش‌نیازهای تحول نظام آموزشی است.

محبی با تأکید بر ضرورت ارتقای کیفیت ارزیابی‌ها خاطرنشان کرد: کسی می‌تواند معلم خوب را شناسایی کند که خود تجربه، دانش و شایستگی لازم را داشته باشد. در همین راستا، باید از تجربه‌های ارزیابان بهره برد و عملکرد آن‌ها را نیز به صورت علمی مورد مطالعه و ارزیابی قرار داد تا سال‌به‌سال شاهد افزایش کیفیت این فرایند باشیم.

وی در ادامه از به‌کارگیری شیوه‌های نوین و علمی در فرایند ارزیابی شایستگی‌ها ابراز خرسندی کرد و گفت: مدل جدید ارزیابی که مبتنی بر کدگذاری، سنجش عملکرد و کاهش مداخله‌ سلیقه‌های فردی است، گامی مؤثر در راستای عدالت و استانداردسازی انتخاب معلمان محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کرمانشاه با تأکید بر اهمیت سنجش جامع داوطلبان در سه حوزه عمومی، تخصصی و حرفه‌ای گفت: تنها افرادی که ویژگی‌ها و شایستگی‌های کامل معلمی را دارند باید انتخاب شوند؛ کسانی که از نگاه دانش‌آموزان، الگو و الهام‌بخش باشند.

محبی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به ارزیابان گفت: بی‌طرفی کامل، اجتناب از نگاه سیاسی و پرهیز از ملاحظات قومی و قبیله‌ای، از مهم‌ترین اصول در ارزیابی‌هاست. معیار انتخاب، باید توانمندی، دلسوزی، اصالت، تعهد و شایستگی حرفه‌ای داوطلب باشد، تا بتوانیم با تربیت معلمان تراز، بخشی از مشکلات آموزشی، تربیتی و فرهنگی استان را جبران کنیم.

در پایان نشست، سرارزیابان نکات تخصصی و تذکرات لازم برای اجرای هماهنگ و استاندارد فرایند ارزیابی تکمیلی را با حاضران در میان گذاشتند.