Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در اجلاس مدیران آموزش وپرورش استان اصفهان مطرح شد

نقش کلیدی معلم در تحقق عدالت آموزشی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش وپرورش استان با تأکید بر نقش بی بدیل معلم در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت، خواستار توجه جدی به انتخاب، آموزش و حمایت از معلمان به عنوان محور اصلی هرگونه تحول آموزشی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، اکبر پناهی، سرپرست این دانشگاه، طی این اجلاس با اشاره به اینکه هیچ برنامه اجرایی یا ساختار فیزیکی نمی‌تواند جای خالی معلم توانمند را پر کند، اظهار داشت: اگر معلم به‌درستی انتخاب، آموزش و حمایت نشود، هیچ‌یک از اقدامات اجرایی به نتیجه نخواهد رسید.

وی با اشاره به ضرورت تمایز میان «واقعیت» و «ظاهرسازی»، تأکید کرد: در بسیاری از فعالیت‌ها، آنچه دیده می‌شود چشمگیر است اما در عمل اثربخشی چندانی ندارد. یک اقدام کوچک اما واقعی، بسیار ارزشمندتر از ده‌ها فعالیت کم‌عمق و صرفاً نمایشی است.

پناهی در ادامه، تحقق عدالت آموزشی، ارتقاء کیفیت یادگیری و توسعه سرمایه انسانی را منوط به حضور معلمانی دانست که توانمند، معتقد و تربیت‌یافته باشند و افزود: اگر معلمی که قرار است تمام اهداف تعلیم و تربیت را محقق کند، خود به‌درستی تربیت نشده باشد، هیچ تجهیزاتی و هیچ آیین‌نامه‌ای نمی‌تواند جای خالی او را پر کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به رشد چشمگیر جمعیت دانشجومعلمان در سال‌های اخیر، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان اصفهان روزگاری سه هزار دانشجو داشت، اما امروز این رقم به دوازده هزار نفر رسیده است؛ آموزش با کیفیت این جمعیت، نیازمند توسعه امکانات و منابع انسانی است.

وی از مدیران آموزش‌وپرورش خواست در واگذاری نیروهای توانمند و دارای تحصیلات عالی به دانشگاه فرهنگیان نگاه مسئولانه و مشارکتی داشته باشند و گفت: معلمی که امروز در دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌شود، فردای آموزش‌وپرورش را می‌سازد. اگر امروز برای او سرمایه‌گذاری نکنیم، فردا چیزی برای برداشت نخواهیم داشت.

پناهی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم بازنگری محتوای آموزشی دانشگاه تأکید کرد و بیان داشت: نسل جدید دانش‌آموزان با ابزارهای فناورانه و فضای دیجیتال زندگی می‌کنند؛ معلم آینده باید با هوش مصنوعی، فناوری نوین و ابزارهای تربیتی به‌روز آشنا باشد. دانشگاه فرهنگیان نباید بدون زیرساخت‌های فناورانه فعالیت کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های انسانی، اخلاقی و معنوی موجود در دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: اگر این دانشگاه بتواند در کنار آموزش‌وپرورش مأموریت اصلی خود، یعنی تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی را با موفقیت به انجام برساند، آینده‌ای روشن برای نظام تعلیم و تربیت کشور رقم خواهد خورد.