Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان:

عدالت آموزشی، تقویت مهارت های زندگی و اجتماعی دانش آموزان از مهم ترین اهداف وزارت آموزش و پرورش است

مشاور و نماینده وزیر آموزش وپرورش در دانشگاه فرهنگیان، گفت: عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت، رفع مشکلات فضا و تجهیزات مدارس، بازگشت مرجعیت به مدارس و تقویت مهارت های زندگی و اجتماعی دانش آموزان ازمهم ترین اهداف وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان به نقل از خبرگزاری پانا، جلال دلقندی در آیین اختتامیه سی‌وهشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، جمعی از مسئولان استانی و مدیران و روسای نواحی و مناطق این استان درخانه معلم اردبیل برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش مدیران این استان، اظهار کرد: مدیر موفق باید شجاع باشد، ریسک‌پذیری و تصمیم‌گیری‌های دشوار را بپذیرد و در عین حال از تقوا، هوشمندی و پرهیز از جناح‌گرایی برخوردار باشد.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر شجاعت مدیران، گفت: اگر مدیری تقوا داشته باشد اما فاقد شجاعت باشد، نمی‌تواند در شرایط دشوار تصمیم درست بگیرد. مدیران باید شهامت ورود به موقعیت‌های حساس را داشته باشند.

 

مشاور و نماینده وزیر آموزش‌وپرورش در دانشگاه فرهنگیان همچنین با بیان اینکه «مدیر بی‌برنامه، مدیر بی‌کارنامه است»، تأکید کرد: هر منطقه باید بر اساس آسیب‌شناسی دقیق، برنامه راهبردی و عملیاتی یک‌ساله برای خود طراحی کند و منتظر تصمیمات بیرونی نماند.

 

دلقندی تشکیل کمیته‌های قوی در انتصابات را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و تصریح کرد: مدیران مدارس باید از میان توانمندترین، متخصص‌ترین و خوشنام‌ترین افراد انتخاب شوند، چرا که جایگاه مدیر مدرسه بسیار کلیدی و اثرگذار است.

 

وی با اشاره به اهمیت دغدغه‌مندی و امید به آینده، خاطرنشان کرد: مدیرانی که با اعتقاد، عشق و دلسوزی فعالیت می‌کنند، سرمایه‌های اصلی آموزش و پرورش هستند. شهدایی همچون تهرانی مقدم و سردار سلیمانی الگوهای برجسته‌ای از مدیریت جهادی و شجاعانه‌اند.

 

مشاور و نماینده وزیرآموزش و پرورش در بخش پایانی سخنان خود عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت، رفع مشکلات فضا و تجهیزات مدارس، بازگشت مرجعیت به مدارس و تقویت مهارت‌های زندگی و اجتماعی دانش‌آموزان را مهم‌ترین اهداف وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: مدارس باید از تک‌صدایی به سمت چندصدایی و مشارکت فعال معلمان و دانش‌آموزان حرکت کنند. تحقق این اهداف تنها با همت و برنامه‌ریزی مدیران میسر است.