Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

اساسنامه مدرسه مجازی از سوی وزیر محتر آموزش و پرورش ابلاغ شد
امیدی: دانشگاه فرهنگیان می تواند الگویی نوین مدرسه مجازی اسلامی- ایرانی را در سطح منطقه ای و بین المللی معرفی کند

مدیر امور بین الملل دانشگاه: دانشگاه فرهنگیان، به عنوان مرکز ثقل وزارت آموزش و پرورش می تواند به ارائه الگویی نوین مدرسه مجازی اسلامی- ایرانی در سطح منطقه ای کمک کند.

حسین امیدی، مدیر امور بین الملل دانشگاه، با اشاره به ابلاغ «اساسنامه مدرسه مجازی» مصوب جلسه 1058 شورای عالی آموزش و پرورش و با عنایت به رویکرد تحولی آن در گسترش عدالت آموزشی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، بر بهره گیری از ظرفیت‌ ارزشمند همکاری مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و شبکه جهانی دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام (CINVU) تاکید کرد و گفت بررسی ابعاد عضویت دانشگاه فرهنگیان در این شبکه، با توجه همراستایی ماموریت‌های CINVU با اهداف کلان دانشگاه در کسب مرجعیت علمی تعلیم و تربیت در منطقه و جهان اسلام، می تواند فرصت های مطلوبی پیش روی دانشگاه قرار دهد.

 

مدیر امور بین الملل دانشگاه در ادامه عنوان کرد دانشگاه فرهنگیان، به عنوان مرکز ثقل  وزارت آموزش و پرورش می تواند به الگویی نوین از مدرسه مجازی اسلامی- ایرانی را در سطح منطقه‌ای و بین المللی کمک نماید. طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش خارجیان علاقه‌مند به تحصیل در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران، ایرانیان خارج از کشور در صورت عدم امکان دسترسی یا حضور در کلاس‌های درس، اتباع خارجی متقاضی داخل کشور، متقاضیان ایرانی بازمانده از تحصیل می‌توانند در این مدارس ثبت نام و ادامه تحصیل دهند و این اقدام می تواند در سطوح بالاتر آموزشی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی از جمله مهمترین محورهایی که می توان مورد بررسی قرار داد به شرح زیر عنوان کرد:

 

تبادل تجربه و فناوری میان دانشگاه‌ها و مراکز عضو CINVU جهت ارتقای زیرساخت‌های آموزش مجازی،

 

طراحی دوره‌های مشترک آموزشی و مهارتی ویژه معلمان و مدیران مدارس مجازی در سطح ملی و بین‌المللی،

 

ایجاد بانک محتوای آموزشی چندزبانه برای پوشش دانش آموزان مقیم خارج از کشور و اتباع خارجی مقیم ایران،

 

تامین و توسعه ابزارهای یادگیری  الکترونیکی (سامانه‌ها، نرم‌افزارها و محتواهای هوشمند) با مشارکت دانشگاه‌های عضو CINVU،

 

پژوهش و ارزیابی تطبیقی الگوهای مدارس مجازی در کشورهای اسلامی با هدف بومی‌سازی و ارتقای کیفیت آموزشی در ایران،

 

 

امیدی در این رابطه پیشنهاد داد جلسات کارشناسی میان مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه، سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و CINVU جهت بررسی ابعاد موضوع می تواند مسیر رسیدن به اهداف مورد نظر را ترسیم نماید.