امیدی: دیدار وزرای آموزش وپرورش ایران و ارمنستان موجب تسهیل روابط بین المللی در حوزه تعلیم و تربیت دو کشور می شود
مطالعه زمینه همکاری با دانشگاه های تربیت معلم کشور ارمنستان در دستور کار مدیریت امور بین الملل قرار دارد.
حسین امیدی: دیدار علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش با ژانا آندراسیان وزیر آموزش، دانش، فرهنگ و ورزش ارمنستان فرصتی جهت تحقق هدف کلان دانشگاه در کسب مرجعیت علمی در منطقه و جهان اسلام و توسعه تعاملات بین المللی با کشورهای همسایه است.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، عصر روز دوشنبه هفدهم شهریورماه 1404 در دیدار با ژانا آندراسیان وزیر آموزش، دانش، فرهنگ و ورزش ارمنستان، ضمن قدردانی از بیانیه ارمنستان در محکومیت حملات جنایتکارانه اسرائیل به ایران با اشاره به سفر اخیر رئیسجمهور ایران به ارمنستان و امضای ۱۲ سند همکاری و مشترکات فراوان دو کشور در حوزههای مرزی، فرهنگی و تمدنی، پیرامون گسترش و ارتقای همکاریهای علمی، آموزشی میان دو کشور، تشکیل کارگروه مشترک میان جهت توسعه آموزش زبان فارسی و ارمنی و فعالیتهای علمی و فرهنگی و آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان و مدارس اختصاصی ارمنستان در ایران گفت و کرد.
حسین امیدی در رابطه با دیدار وزیران آموزش ایران و ارمنستان و تاکید دو طرف بر گسترش همکاریهای علمی و فرهنگی، گفت مدیریت امور بین الملل با توجه به تاکیدات ریاست محترم دانشگاه، دکتر رجبعلی برزویی، مبنی بر حرکت در مسیر تحقق هدف کلان دانشگاه در کسب مرجعیت علمی در منطقه و جهان اسلام و توسعه تعاملات بین المللی با کشورهای همسایه، مطالعه زمینه همکاری با دانشگاه های تربیت معلم کشور ارمنستان را در دستور کار خود دارد و دیدارهایی در این سطح می تواند موجب تسهیل امور گردد.
امیدی با اشاره به پیشنهاد ژانا آندراسیان وزیر آموزش، دانش، فرهنگ و ورزش ارمنستان در خصوص تفاهمنامهای مشترک برای توسعه آموزش زبان فارسی و ارمنی در مدارس دو کشور و برگزاری مسابقات مشترک میان دانشآموزان ایران و ارمنستان، گفت با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش ایران فعالیت می کند می تواند نقش پر رنگی در تحقق مسائل مرتبط در حوزه تربیت معلم در سطح جهانی ایفا نماید.
امیدی ابراز امیدواری کرد با حمایت های وزیر محترم و ریاست محترم دانشگاه تعاملات بین المللی دانشگاه فرهنگیان روز به روز گسترده تر شود و فرصت های پیش رو موجب ارتقای جایگاه دانشگاه در عرصه جهانی تربیت معلم گردد.