Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان :

دانشگاه فرهنگیان باید به مثابه آزمایشگاه اجتماعی برای پرورش معلم عمل کند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان، گفت: دانشگاه فرهنگیان باید به مثابه آزمایشگاه اجتماعی برای پرورش معلم عمل کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان حجت الاسلام و المسلمین سید نقی موسوی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به رسالت خطیر این دانشگاه در پرورش معلمان آینده، اظهار کرد: دانشگاه‌های تربیت معلم باید به‌مثابه آزمایشگاه اجتماعی برای تجربه‌آموزی و دست‌ورزی معلمان عمل کنند؛ محیطی کنترل‌شده و حمایتگر که موقعیت‌های واقعی یا شبیه‌سازی‌شده را در فرآیند تعلیم و تربیت فراهم کند.

وی افزود: این فضا می‌تواند فرصت‌های متنوعی برای یادگیری، تمرین مهارت‌های آموزشی، مدیریتی و پرورشی ایجاد کرده و به دانشجو-معلمان کمک کند تا با جان خود طعم یادگیری و اندیشیدن مستقل را بچشند و همان تجربه را به دانش‌آموزان منتقل کنند.

موسوی با تأکید بر اهمیت کارورزی در فرآیند تربیت معلم، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در تربیت پزشک، کارورزی و کارآموزی بخش جدایی‌ناپذیر آموزش است، در دانشگاه فرهنگیان نیز کارورزی آموزشی باید محور باشد؛ به‌ویژه در شرایطی که کلاس‌های امروز با کلاس‌های پنج سال گذشته تفاوت دارند و در آینده نزدیک نیز دچار تحولات تازه‌ای خواهند شد، معلمان باید برای زیست‌بوم‌های جدید، از جمله فضای مجازی به‌عنوان یک جهان موازی، آماده باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به ضرورت حمایت همه‌جانبه از این دانشگاه، افزود: با وجود برخی کاستی‌های زیرساختی و نیاز به تقویت فضاهای کاربردی، معاونت پژوهش و فناوری با نگاهی بلند و آینده‌نگر در مسیر ارتقای کیفیت تربیت معلم گام برمی‌دارد، امیدواریم شاهد رفع موانع و پویایی هرچه بیشتر دانشگاه فرهنگیان باشیم.