Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

پیشنهادات مدیریت امور بین الملل در خصوص نقش دانشگاه فرهنگیان در اجرای مفاد اساسنامه مدارس مجازی ایران بررسی شد

پیشنهاد تبادل تجربه و فناوری، طراحی دوره های مشترک آموزشی و مهارتی، ایجاد بانک محتوای آموزشی چندزبانه، تأمین و توسعه ابزارهای یادگیری الکترونیکی، پژوهش و ارزیابی تطبیقی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

حسین امیدی، مدیر امور بین الملل، در نشستی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نقی موسوی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه و مدیران کل این معاونت پیرامون پیشنهادات مطروحه در رابطه با «اساسنامه مدرسه مجازی» مصوب جلسه ۱۰۵۸ شورای عالی آموزش و پرورش گفت و گو کرد.

 

با عنایت به رویکرد تحولی در گسترش عدالت آموزشی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ظرفیت‌ ارزشمند همکاری مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و طرفین خارجی معتبر در چارچوب قوانین و مقررات و مفاد اسناد بالادستی مانند شبکه جهانی دانشگاه‌های مجازی کشورهای اسلامی (CINVU) و استفاده از تجربه موفق دانشگاه‌های عضو در زمینه آموزش مجازی، پیشنهاد تبادل تجربه و فناوری، طراحی دوره‌های مشترک آموزشی و مهارتی، ایجاد بانک محتوای آموزشی چندزبانه، تأمین و توسعه ابزارهای یادگیری الکترونیکی، پژوهش و ارزیابی تطبیقی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در رابطه ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در تحقق اهداف این طرح گفت نقش دانشگاه باید تبیین شود تا بتوانیم گامی مثبت در این رابطه برداریم و این مسئله با استفاده از تجربه جمعی به بهترین نحو انجام خواهد شد. تعیین نقش دانشگاه فرهنگیان و الحاق ماده واحده­ای ذیل ماده 4 اساسنامه مبنی بر  مدنظر قرار گرفتن «مکانیزم تربیت و تأمین معلم جهت تکمیل کادر مدرسه مجازی و ساز و کار نگهداشت معلمان و توسعه‌ شغلی ایشان»، برگزاری دوره ­های توانمندسازی معلمان در دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم است. لاز است تا وزارتخانه به عنوان «نیازگذار»، موضوعات، چارچوب‌ها و محورهای مورد نیاز برای مطالعات «آموزش و پرورش تطبیقی» را به دانشگاه فرهنگیان ارائه دهد تا مسائل پژوهشی در سامانه نان برای پژوهش کارسازی گردد.

 

  • امیدی اعلام کرد ارائه الگویی نوین از مدرسه مجازی اسلامی ـ ایرانی در سطح ملی و منطقه‌ای می تواند در جلسات کارشناسی با حضور مدیریت امور بین الملل دانشگاه، معاونت پژوهش و فناوری، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور و CINVU با محوریت دانشگاه فرهنگیان، به‌عنوان بازوی علمی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش بررسی شود. همچنین، در راستای توسعه و تقویت زیرساخت‌های موجود، پیشنهاد می شود پیگیری و سیاستگذاری درباره توسعه بُعد بین المللی و جذب دانشجوی خارجی در کنار  بُعد مجازی دانشگاه مورد تامل و مطالعه قرار گیرد تا بستری برای جذب، تربیت و تبادل دانشجویان بین‌المللی (به‌ویژه از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی) و توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی در سطح جهانی ایجاد گردد.