Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان:

استقرار ۳۱ دانشگاه استانی؛ بزرگ ترین تحول ساختاری دانشگاه فرهنگیان پس از تأسیس

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، تصویب ساختار جدید این دانشگاه با محوریت استقرار ۳۱ دانشگاه استانی را مهم ترین تحول پس از تأسیس فرهنگیان دانست و تأکید کرد این تصمیم، زمینه ساز ارتقای کیفیت آموزش، توسعه تحصیلات تکمیلی و افزایش اختیارات دانشگاه های استانی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، فرهاد علیپور، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به تصویب ساختار جدید دانشگاه فرهنگیان گفت: مهم‌ترین تحول پس از تأسیس این دانشگاه، استقرار ۳۱ دانشگاه استانی است که پیامدهای ارزشمندی در حوزه آموزش و پژوهش به همراه خواهد داشت.

وی با قدردانی از حمایت سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی، هیأت دولت و وزیر آموزش و پرورش، تأکید کرد: با ابلاغ این ساختار، دانشگاه‌های فرهنگیان در استان‌ها هویت مستقل می‌یابند و اختیارات لازم برای اداره امور آموزشی و پژوهشی در سطح استانی به رؤسای دانشگاه‌ها واگذار می‌شود. این اقدام موجب چابک‌سازی نظام اداری، تسریع فرایندها و افزایش بهره‌وری خواهد شد.

علیپور افزود: در این ساختار، پست‌های هیأت علمی شناسه‌دار و ستاره‌دار تعریف شده و زمینه برای توسعه رشته‌ها، به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی فراهم آمده است، همچنین گروه‌های آموزشی در سطح استان‌ها سازمان‌دهی مشخصی خواهند داشت که به ارتقای کیفیت و رقابت‌پذیری دانشگاه‌های فرهنگیان در مقایسه با دانشگاه‌های مادر استانی کمک می‌کند.

وی یکی از چالش‌های مهم اجرای ساختار جدید را کمبود زیرساخت‌های فیزیکی همچون خوابگاه، کتابخانه و فضاهای آموزشی دانست و ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان سیاست خود را بر تجهیز کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌های مجازی و بهره‌گیری از هوش مصنوعی قرار داده است. همچنین با جذب هزار عضو هیأت علمی جدید، نسبت دانشجو به استاد به استانداردهای وزارت علوم نزدیک خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه  ساختار تازه امکان سیاست‌گذاری، راهبری و نظارت منسجم‌تری را در سطح ملی ایجاد کرده و وظایف اجرایی عمدتاً به استان‌ها واگذار خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبیعی است که تطبیق کارکنان با فرایندها و اختیارات جدید زمان‌بر باشد، اما پیش‌بینی می‌شود این چالش‌ها با کمترین تنش برطرف شود.

علیپور در پایان اظهار داشت: با استقرار ساختار جدید، دانشگاه فرهنگیان گام بلندی در مسیر تربیت معلمان تراز سند تحول بنیادین برمی‌دارد و شرایطی فراهم می‌شود تا فارغ‌التحصیلان این دانشگاه با مهارت‌های چندگانه و متناسب با نیازهای آموزشی کشور وارد عرصه تعلیم و تربیت شوند.