Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان:

تقویت فرهنگ پژوهش در دانشگاه فرهنگیان با برنامه های معاونت پژوهش و فناوری

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان از اجرای مجموعه ای از برنامه ها و اقدامات هدفمند این معاونت در راستای توسعه و تقویت فرهنگ پژوهش در میان دانشجومعلمان و اعضای هیات علمی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حجت الاسلام  المسلمین سید نقی موسوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، در گفت‌وگو با روابط عمومی، اظهار داشت: ایجاد بسترهای ساختاری، فرایندی و رویه‌ای به منظور غالب‌سازی فرهنگ پژوهش، پویندگی و پژوهندگی، از اهداف بالادستی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه محسوب می‌شود.

موسوی اقدامات معاونت پژوهش در جهت ایجاد و تقویت فرهنگ پژوهش در دانشگاه فرهنگیان را در دو بخش دانشجومعلمان و اعضای هیات علمی دسته‌بندی کرد و افزود: جشنواره پژوهش و فناوری، جشنواره فن‌بازار، جشنواره معلم فکور و همایش آموخته‌ها و نیاموخته‌ها از جمله فعالیت‌های اجراشده در حوزه پژوهش‌انگیزی دانشجومعلمان به شمار می‌روند که با هدف ارتقای تعامل آنان با فناوری‌های نوین، تقویت ارتباط با واقعیت‌های یادگیری و زمینه‌سازی برای تبدیل ایده‌ها به پدیده‌ها برگزار می شود.

وی با اشاره به تلاش‌های معاونت پژوهش و فناوری در زمینه فراهم‌سازی و ارتقای فرهنگ پژوهش در میان اعضای هیأت علمی اظهار داشت: سعی بر آن بوده است که ساختارهای موجود در جهت ایجاد تعادل و تناسب میان علایق و تخصص اعضای هیأت علمی (CK) و آموزش محتوای موضوعی (PCK) هدایت شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با اشاره به جایگاه ویژه آموزش‌پژوهی در برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری، عنوان کرد: آموزش‌پژوهی باید جایگاهی در سبد متنوع فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیات علمی داشته باشد و اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان می‌بایست گستره مطالعات خود را به سمت پژوهش‌های مرتبط سوق دهند.

موسوی ضمن بیان تلاش‌های صورت‌گرفته در راستای افزایش چالاکی سامانه تامین و تولید محتوای علمی دانشگاه فرهنگیان (content)، افزود: در این سامانه بستری فراهم شده است تا فرایند ارزیابی و داوری پروپوزال‌ها و تالیفات اعضای هیات علمی با سرعت و کارآمدی بیشتری انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه ۱۲ مجله ی دانشگاه فرهنگیان، آموزش‌پژوهی را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود برگزیده‌اند، اظهار داشت: این نشریات بستری مناسب برای افزایش انگیزه پژوهشی در میان اعضای هیات علمی و فراهم‌سازی زمینه نگارش و چاپ مقالات علمی ایجاد کرده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، با معرفی سامانه «نان» به عنوان مرجع شناسایی نیازهای پژوهشیِ ارکان و اجزای تعلیم و تربیت، درون و بیرون از دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: این سامانه با هدف معرفی مسائل و نیازهای پژوهشی و دستیابی به پاسخ‌های حرفه‌ای، طراحی شده و زمینه‌ای مناسب برای ایجاد رقابت سالم در عرصه پژوهش فراهم کرده است.

وی در پایان، برگزاری انواع جشنواره‌ها، همایش‌ها، کرسی‌های علمی، تجربه‌نگاری‌ها، اعطای پژوهانه و کمک هزینه آغازین( Welcome Grantو همچنین تشویق مقالات علمی را از جمله اقدامات موثر در جهت ارتقای «آموزش‌پژوهی» به عنوان قلمرویی نوظهور در عرصه پژوهش دانست و این اقدامات را همسو با رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمانی فکور و پژوهشگر عنوان کرد.