Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

ظرفیت ها، توانمندی ها و نوآوری های دانشگاه در عرصه جهانی معرفی خواهند شد.

حسین امیدی، مدیر امور بین الملل دانشگاه، روز یکشنبه 22 تیر 1404 در دیدار با مدیر شرکت سپنتا سروش سورن یکی از راه های کلیدی برای رشد در عرصه جهانی تربیت معلم را معرفی ظرفیت ها، توانمندی های دانشگاه عنوان کرد.

حسین امیدی، مدیر امور بین الملل دانشگاه، روز یکشنبه 22 تیر 1404 در دیدار با مدیر شرکت سپنتا سروش سورن یکی از راه‌های کلیدی برای رشد دانشگاه فرهنگیان در عرصه جهانی تربیت معلم را معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و  ارائه یافته های نوآورانه حوزه فعالیت دانشگاه عنوان کرد و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های برند تربیت معلم ایران در عرصه جهانی با بهره گیری از فناوری های نوین و هوش مصنوعی از گام های مهم جهت تحقق اهداف کلان مورد تاکید ریاست محترم دانشگاه، دکتر رجبعلی برزویی، است.

 

امیدی با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی، پیشرفت بین المللی را فرآیندی حیاتی برای رشد و پایداری هر نهاد به ویژه دانشگاه ها عنوان کرد که شامل شناسایی و پیگیری فرصت‌های جدید، ایجاد و نگه‌داری ارتباطات با طرفین تفاهم نامه و بهبود عملکرد کلی دانشگاه می‌شود. وی گفت: تحلیل شرایط یکی از جنبه‌های کلیدی پیشرفت و رسیدن به اهدف محسوب می شود و ارتباطات قوی با طرفین تفاهم نامه و توجه به بازخوردهای تجربه همکاری کوتاه مدت و بلندمدت با سازمان‌ها و نهادهای فعال در عرصه تربیت معلم می‌تواند به کسب مرجعیت علمی تعلیم و تربیت در منطقه و جهان اسلام کمک کند.

 

مدیر سپنتا سروش سورن این گفت و گو را فرصتی برای شناخت بهتر دانشگاه فرهنگیان دانست و اعلام آمادگی کرد که به معرفی ظرفیت ها و توانمندی های نوآورانه در عرصه جهانی کمک کنند. وی در ادامه گفت: بازاریابی و تبلیغات بین المللی کمک می‌کند تا خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید و برند خود را تقویت کنید. استفاده از راهبردهای دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و سایر ابزارهای بازاریابی می‌شود. تدوین برنامه راهبردی جامع شامل اهداف بلندمدت، مسیرهای دستیابی به اهداف و ارزیابی مستمر عملکرد از اهمیت زیادی برخوردار است. این برنامه باید انعطاف‌پذیر باشد تا بتواند به تغییرات جدید پاسخ دهد. 

 

پیاده‌سازی راهبردهای پیشرفت در عرصه بین الملل نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تعهد به اجرای مستمر است و مراحل کلیدی آن عبارتند از: ۱. تعریف اهداف و برنامه‌ریزی راهبردی، ۲. تحلیل شرایط بین الملل و شناسایی فرصت‌ها، ۳. ایجاد و تقویت شبکه‌های ارتباط بین المللی، ۴. نوآوری در معرفی ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه، ۵. معرفی برند نظام تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران، ۶. ارزیابی و بهبود مستمر شیوه های معرفی دانشگاه.

 

امیدی در پایان گفت: کلیدی‌ترین مزیت توسعه بین المللی توانایی شناسایی و بهره‌برداری از فرصت‌های جدید در عرصه جهانی تربیت معلم است که به پیشرفت دانشگاه کمک می‌کند. این فرآیند باعث تقویت ارتباطات با نهادها و دانشگاه های معتبر خارجی فعال در حوزه تربیت معلم و بهبود عملکرد کلی دانشگاه می‌شود. همچنین باعث ایجاد نوآوری و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های جدید و رقابت‌پذیری در حوزه بین الملل می شود. وی ابراز امیدواری کرد که بعد از طی شدن فرایندهای قانونی و اجرایی در چارچوب مقررات شاهد همکاری دو طرف باشیم.

 

شایان ذکر است دو طرف در نمایشگاه آخرین دستاوردهای هوش مصنوعی دانش بنیان و دانشگاهی ایران که روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه به مدت دو روز در حاشیه دومین اجلاس وزیران آموزش عالی کشورهای عضو سکوی گفت ‌و گوی سازمان همکاری‌های اسلامی او. ای. سی ۱۵ با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر علوم و هماهنگ کننده کامستک در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، دیدار داشتند.