Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

طرح تدوین موسوعه نظام های تربیت معلم کشورهای جهان اسلام مورد حمایت قرار می گیرد

امیدی روز شنبه 5 مهر در دیدار با نمایندگان معاونت پژوهش و فناوری ضمن تبیین طرح تدوین موسوعه تربیت معلم کشورهای جهان اسلام بر ضرورت حمایت از این طرح تاکید کرد.

امیدی روز شنبه 5 مهر در دیدار با نمایندگان معاونت پژوهش و فناوری ضمن تبیین طرح تدوین موسوعه نظام های تربیت معلم کشورهای جهان اسلام بر ضرورت حمایت از این طرح تاکید کرد و گفت یکی از چالش های پیش روی پژوهشگران عدم دسترسی به منابع روزآمد پیرامون نظام های تربیت معلم کشورهای دیگر است. دانشگاه فرهنگیان به عنوان متولی امر تربیت معلم در کشور می تواند منابع معتبر علمی در حوزه تربیت معلم را تهیه و تدوین نماید.

 

امیدی با اشاره به طرح تدوین موسوعه تربیت معلم کشورهای جهان اسلام گفت در این طرح پژوهش بین المللی، نظام تربیت کشورهای جهان اسلام مورد مطالعه قرار می گیرد و در این رابطه از ظرفیت پژوهشگران ایرانی مقیم کشورهای هدف و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت بهره برداری خواهد شد. این طرح می تواند به پژوهشگران و اساتید در کشور کمک کند و منابع مناسبی در اختیار مخاطب قرار دهد. البته این هدف بدون همکاری بین بخش های مختلف دانشگاه به ویژه معاونت پژوهش و فناوری امکان پذیر نخواهد بود.

 

محمدرضا پاشایی، مدیر کل نشر و تولید علم بومی معاونت پژوهش و فناوری، در این دیدار ضمن استقبال از طرح پژوهش بین المللی مدیریت امور بین الملل گفت بسیاری از پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه در جلسات تخصصی با معاونت پژوهش و فناوری یکی از دشواری های پیش روی خود را نبود منابع مناسب و روزآمد پیرامون نظام تربیت معلم کشورهای دیگر ذکر کرده اند و نتایج این حرکت علمی بین المللی فرایند انجام پژوهش را تسهیل می نماید. وی گفت، معاونت پژوهش و فناوری تلاش می کند نقش خود را در این رابطه ایفا نماید و حمایت های لازم را ارائه خواهد کرد.

 

مجتبی مقصودی، دبیر علمی دومین همایش بین المللی تربیت معلم، با اشاره به اهمیت رویدادها و فعالیت های بین المللی در ارتقای جایگاه جهانی دانشگاه ها گفت اشراف به شاخص ها می تواند فعالیت ها را هدفمند کند و مسیر را ترسیم نماید. بدون تردید تدوین این مجموعه علمی به عنوان منبع ی مهم به پژوهشگران حوزه تربیت معلم کمک می کند.