برگزیدگان جشنواره 1404
|
|
معرفی محصول فناورانه: با توجه به روند آموزش نسل جدید از طریق بازیهای رایانهای، دو نرمافزار آموزشی دیجیتال طراحی شدهاند تا کاربران ضمن تخلیه هیجانات، مفاهیم انتزاعی سینماتیک(حرکت شناسی) و مغناطیس را بهصورت عملی و سرگرمکننده بیاموزند. تقویت عمیق تفکر محاسباتی از طریق حل الگوریتمهای فیزیکی در حین بازی، همراه با بهبود انگیزه و یادگیری فعال قوانین حرکتشناسی و نیروی مغناطیسی از اهداف این نرمافزارها بوده است. این نرمافزارها برای همه علاقهمندان به فیزیک (از دانشآموزان متوسطه تا دانشجویان، معلمان و علاقهمندان خودآموز) در محیطهای آموزشی، خودآموزی و کلاسهای فیزیک، با سناریوهای واقعی (پدافند هوایی و پرتاب ذرات) کاربردی است. در نرمافزار سینماتیک (بر پایهGML) در اتاقهای چالشبرانگیز ساختار یافته؛ کاربر به عنوان درجهدار پدافند، با تحلیل بردارهای سرعت/شتاب، محاسبه مسیر پرتابه و حل گامبهگام الگوریتمهای سینماتیکی، موشکهای دشمن را نابود میکند. موفقیت در نابودی موشکها منجر به پیشرفت میشود، در غیر این صورت، تأسیسات حیاتی نابود و بازی شکست میخورد. در نرمافزار مگنوشات(Unity، اندروید) میدان مغناطیسی (درونسو/برونسو) نمایش داده شده و کاربر جهت پرتاب ذرات باردار (مثبت/منفی/خنثی) را تنظیم میکند تا با اعمال قاعده دست راست/چپ به هدف برخورد کند. هر دو بازی شامل راهنمای صوتی/نوشتاری، مراحل تمرینی، رقابتی (۱۱۰ ثانیه، حالت تصادفی) و ارزیابی نهایی هستند. این بازیها با بهرهگیری از مکانیزمهای بازیانگاری، تفکر محاسباتی را بهصورت نظاممند تقویت میکنند، یادگیری مفهومی و اکتشافی را تسهیل مینمایند و منجر به تثبیت پایدار مفاهیم انتزاعی فیزیک، افزایش دقت محاسباتی و بهبود عملکرد شناختی در حل مسائل واقعی میشوند. |
|
|
رتبه اول نرمافزارهای آموزشی در بخش هیأت علمی، نومعلمان و معلم دانشجویان |
||
|
دکتر فاطمه خدادادی آزاد بنی عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان |
||
|
نوع محصول فناورانه: |
نرمافزار آموزشی |
|
|
عنوان محصول فناورانه: |
|
|
|
سوابق تحصیلی: |
||
|
دکتری: |
فیزیک هستهای، دانشگاه مازندران،1393 |
|
|
کارشناسی ارشد: |
فیزیک هستهای کاربردی، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ،1387 |
|
|
کارشناسی: |
فیزیک حالت جامد، دانشگاه پیامنور، 1384 |
|
|
محل خدمت: |
||
|
خراسان رضوی- پردیس شهید هاشمینژاد مشهد |
||
