Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

گسترش همکاری های تخصصی دانشگاه فرهنگیان و سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور

در نشست مشترک رؤسای دانشگاه فرهنگیان و سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، بر اجرای برنامه های مشترک علمی و پژوهشی، تقویت مهارت های حرفه ای معلمان، توسعه زیرساخت های تخصصی و تشکیل کارگروه مشترک ملی در حوزه آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، نشست مشترک روسای دانشگاه فرهنگیان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور رجبعلی برزوئی رئیس دانشگاه فرهنگیان، سالار قاسمی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور و جلال دلقندی مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان، روز سه‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه در سالن شهید چمران سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.
طی این نشست، رجبعلی برزوئی با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی میان دو مجموعه، بیان کرد: همکاری‌های مشترک و بهره‌گیری هدفمند از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و تخصصی هر دو نهاد باید در دستور کار قرار گیرد.
وی تصریح کرد: تحقق ارتقای کیفیت آموزش‌وپرورش مستلزم تفکر جمعی، همسویی راهبردی و اشتراک‌گذاری دانش تخصصی میان نهادهای وابسته است و یکی از نقاط پیوند مؤثر میان دانشگاه فرهنگیان و سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، موضوع صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در حوزه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.
وی اعلام کرد: دانشگاه فرهنگیان آمادگی دارد طرح‌های علمی، پژوهشی و توسعه مهارت‌های حرفه‌ای معلمان را در قالب همکاری مشترک با اعضای هیأت علمی و پژوهشگران طراحی و اجرا کند. همچنین برزوئی بر تقویت جریان معلم‌پژوهی و رویکرد پژوهش‌محور در تربیت معلم، تدوین و روزآمدسازی استانداردهای صلاحیت حرفه‌ای معلمان به‌ویژه در حوزه استثنایی،تربیت تخصصی اساتید و دانشجومعلمان آشنا با ویژگی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، طراحی و اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک مبتنی بر ظرفیت اعضای هیأت علمی، تأکید کرد.
در ادامه، سالار قاسمی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با قدردانی از نگاه راهبردی رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان محور تحول در تربیت نیروی انسانی نظام تعلیم‌وتربیت کشور است و باور قلبی وی اهمیت جایگاه این دانشگاه در تحقق اهداف سند تحول بنیادین است.
وی اعلام کرد: فعالیت‌های سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کاملاً تخصصی است و وجود پژوهشکده فعال در این سازمان نشان‌دهنده ظرفیت علمی و پژوهشی آن است.
قاسمی با اشاره به اهمیت توجه ملی و جدی به حوزه استثنایی اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به نیم‌میلیون دانش‌آموز درگیر مسائل این حوزه هستند و لازم است نگاه سیاست‌گذارانه، علمی و طولانی‌مدت نسبت به این حوزه اتخاذ شود.
وی افزود: امکان همکاری مشترک در تربیت‌بدنی ویژه، تربیت هنرآموزان تخصصی و طراحی دوره‌های مهارت‌محور معلمان وجود دارد.
در ادامه، جلال دلقندی مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان افزود: سالار قاسمی با رویکردی راهبردی و نگاهی عمیق به مسائل آموزش و پرورش، همکاری میان دو مجموعه را اقدامی مؤثر و تاثیرگذار می‌داند.
در پایان، طرفین بر تشکیل کارگروه مشترک ملی در محورهای زیر توافق کردند:
• طراحی و توسعه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی آموزشی
• ایجاد قطب آموزش کودکان با نیازهای ویژه
• راه‌اندازی آزمایشگاه‌های شبیه‌ساز AR و AK
• اجرای کارورزی تخصصی معلمان حوزه استثنایی