Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
توسط دکترمهرمحمدی سرپرست دانشگاه تبیین شد:

جایگاه و ضرورت برگزاری اولین همایش ملی تربیت معلم در کشور

   اولین همایش ملی تربیت معلم در کشور، 14 اردیبهشت، همزمان با هفته معلم در پردیس نسیبه و با حضور جمعی از صاحب نظران برگزار می شود، به همین مناسبت دکتر مهرمحمدی رییس این همایش در  گفتگو با خبرنگار روابط عمومی  دانشگاه به تبیین  جایگاه و ضرورت  برگزاریاین همایش در کشور پرداخت.

وی، فراهم کردن فرصت و مناسبتی برای کمک به رخداد تجمیع و هم افزایی در اندیشه ورزی در حوزه تربیت معلم، تکوین تدریجی گفتمان تربیت معلم در کشور و به رسمیت شناخته شدن آن در محافل پژوهشی و  آکادمیک را از جمله اهداف این همایش برشمرد.

دکتر مهرمحمدی برگزاری این همایش را از جمله اقداماتی دانست که می تواند برای انباشت دانش مفید در خدمت توسعه تربیت معلم کشور در طراز اسناد تحولی و تحولات جهانی،  ایجاد بستر و ظرفیت نماید.

  رییس اولین همایش ملی تربیت معلم، بر ضرورت  نظرورزی و نظریه پردازی در تربیت معلم تاکید و افزود:  پی گیری این موضوع در جهان هم چندان مطرح نیست، چنانچه "خانم دارلینگ هاموند"، استاد و پژوهشگرصاحب نام این حوزه نیز بر بر این وضعیت تاکید می نماید.  به این ترتیب نیز مهجوریت در عرصه نظر ورزی  منحصر به ایران نیست. در نتیجه فقر نظری در حوزه تربیت معلم به فقر در عمل و برنامه های آموزش کاندیداهای حرفه معلمی می انجامد.

سرپرست دانشگاه افزود: بطور نسبی اگر به این موقعیت ایرانی و جهانی بنگریم، روشن می شود که فقر در ایران به مفهوم مطلق آن نزدیک است و البته در کشورهای توسعه یافته این میزان از کار که در نوع خود جدی و گسترده نیز هست از سوی افرادی مانند دارلینگ هاموند ناکافی ارزیابی می شود.

رییس اولین همایش ملی تربیت معلم در پاسخ به این سوال که متولی این امر در جامعه چه نهادی است، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان قطعا اگر یگانه متولی این امر نباشد در عداد متولیان درجه اول باید منظور شود. دردانه بودن و دردانگی این نهاد در این فضا معنای بهتری پیدا می کند، معلوم می شود یک تعبیر احساسی و دارای بار عاطفی نیست.

وی خاطر نشان کرد:دردانگی یک تبیین عقلانی است و به نقش و کارکرد ویژه ای که دانشگاه فرهنگیان در این زمینه دارد مربوط می شود، برگزاری اجتماعات علمی یکی از شیوه های ایفای این رسالت در جهت ارتقاء جایگاه تربیت معلم در نظر و به تبع آن در عمل است.