Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

برگزیده بخش اپلیکیشن و بازی های آموزشی - رتبه اول

 

 

 

معرفی محصول فناورانه:

     با توجه بازی آموزشی «فاصله، نیم‌فاصله، بی‌فاصله» با هدف تقویت سواد نگارشی برای نوجوانان طراحی شده است. این بازی تعاملی، به آموزش کاربرد صحیح فاصله، نیم‌فاصله و بی‌فاصله در متن فارسی می‌پردازد و با بهره‌گیری از رویکرد «یادگیری از طریق بازی»، مفاهیم زبانی را در قالب تجربه‌ای جذاب و مرحله‌به‌مرحله ارائه می‌دهد. کاربر پس از ورود به محیط آموزش، با شخصیت‌های نمادین «آقای فاصله»، «خانم بی‌فاصله» و «نیم‌فاصله» آشنا می‌شود و از طریق خواندن و ویرایش داستان «قطعه گمشده»، آموخته‌های خود را در موقعیت‌های واقعی نوشتاری به کار می‌گیرد.

     در بخش بازی، متن به پنج مرحله تقسیم شده و هر مرحله شامل نقطه‌چین‌هایی است که بازیکن باید با انتخاب درست نوع فاصله، متن را اصلاح کند. نظام امتیازدهی و صدور مدرک پایانی، علاوه بر ایجاد انگیزه، امکان ارزیابی دقیق مهارت نگارشی را فراهم می‌آورد. نتایج اولیه اجرای بازی نشان می‌دهد این طراحی می‌تواند خطاهای تایپی و نگارشی را در متون فارسی به‌طور معناداری کاهش دهد و در عین حال لذت یادگیری را افزایش دهد. این اثر نمونه‌ای از تلفیق موفق فناوری آموزشی با آموزش زبان فارسی به شیوه خلاقانه و بومی است.

 

     بازی آموزشی «نشانه‌یار» با هدف آموزش کاربرد نشانه‌های نگارشی زبان فارسی به کودکان دوزبانه و غیرفارسی‌زبان طراحی شده است. این بازی با بهره‌گیری از رویکرد «یادگیری مبتنی بر تعامل»، به تقویت مهارت‌های نوشتاری، درک معنا و ارتباط مؤثر از طریق زبان نوشتاری می‌پردازد. ساختار بازی در سه بخش آموزش، داستان و بازی طراحی شده است. در بخش آموزش، کودک با مفهوم و کاربرد نشانه‌های نگارشی آشنا می‌شود؛ در بخش داستان، این نشانه‌ها در متن‌های کوتاه و جذاب به‌صورت کاربردی نمایش داده می‌شوند؛ و در بخش بازی، بازیکن با انتخاب و جای‌گذاری درست نشانه‌ها در متن، آموخته‌های خود را تثبیت می‌کند.

   «نشانه‌یار» با ترکیب آموزش، روایت و بازی، تجربه‌ای پویا و خلاقانه در یادگیری فارسی فراهم می‌کند و به‌ویژه در محیط‌های چندزبانه، ابزاری مؤثر برای پرورش سواد نوشتاری و ارتباطی کودکان به شمار می‌رود.

 

رتبه اول اپلیکیشن‌ها و بازی‌های آموزشی

در بخش هیأت علمی، نومعلمان و معلم دانشجویان

دکتر سمیه رضایی

عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان

نوع محصول فناورانه:

اپلیکیشن آموزشی

عنوان محصول فناورانه:

  • اپلیکیشن فاصله، نیم‌فاصله، بی فاصله
  • اپلیکیشن نشانه‌یار

سوابق تحصیلی:

دکتری:

زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه هرمزگان، 1395

کارشناسی ارشد:

زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه شیراز، 1389

کارشناسی:

زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه شیراز، 1386

محل خدمت:

فارس- پردیس شهید باهنر شیراز