Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

رتبه اول دست سازه های آموزشی در بخش هیأت علمی، نومعلمان و معلم دانشجویان آقای امیر محمد بهرامی مداح

 

 

 

 

 

معرفی محصول فناورانه:

     دست سازه «تابلوی انتقالات الکترونی»، با هدف تبیین مفاهیم بنیادین مربوط به حرکت و جابه‌جایی الکترون‌ها در اتم هیدروژن در درس شیمی (۱) پایه دهم  طراحی و ساخته شده است. این دست‌سازه، با بهره‌گیری از مدل اتمی بور، انتقال الکترون از مدارهای بالاتر به مدار دوم را به صورت بصری و تعاملی نمایش می‌دهد. در این طرح، با استفاده از نوارهای LED رنگی و کلیدهای جداگانه، چهار نوع انتقال قابل مشاهده در ناحیه نور مرئی (2→6، 2→5، 2→4 و 2→3) به ترتیب با رنگ‌های بنفش، آبی، سبز و قرمز شبیه‌سازی شده است. در مرحله ساخت، از تخته چوبی، چراغ‌های LED، سیم‌های رابط، دکمه‌های فشاری و منبع تغذیه استفاده گردید. این وسیله با فشردن هر کلید، مسیر مربوط به یک انتقال را روشن کرده و انتشار نور متناظر را نشان می‌دهد. کاربرد اصلی این تابلو در آموزش مباحث طیف خطی، مدل اتمی بور، و رابطه میان انرژی، طول‌موج و رنگ نور است.

     دست‌سازه‌ی آموزشی «انحراف باریکه آب توسط جسم باردار»، با هدف تسهیل در یادگیری مبحث رفتار آب در میدان الکتریکی در درس شیمی (۱) پایه دهم طراحی و ساخته شده است. این ابزار کمک‌آموزشی با ایجاد امکان مشاهده‌ی انحراف باریکه‌ی آب در اثر نزدیکی میله‌ی باردار، درک مفهومی دانش‌آموزان از قطبیت مولکول‌های آب و نیروهای الکترواستاتیکی را عمیق‌تر می‌کند. لوازم مورد استفاده در ساخت این دست سازه شامل: سرنگ ۶۰ میلی‌لیتری، بشر، یونولیت، پمپ آکواریوم، شلنگ و گواش جهت رنگ‌آمیزی است. در این دستگاه، با عبور جریان آب از میان سامانه‌ی طراحی‌شده، باریکه‌ای پیوسته و باریک از آب ایجاد می‌شود که تحت تأثیر میدان الکتریکی دچار انحراف می‌گردد. این مشاهده‌ی ساده اما مؤثر، یادگیری فعال و درگیرکننده‌ای را برای دانش‌آموزان فراهم می‌آورد. از ویژگی‌های مهم این دست‌سازه، صرفه‌جویی در مصرف آب به‌دلیل گردش بسته‌ی آن و همچنین امکان اجرای آزمایش در هر محیط آموزشی بدون نیاز به حضور در آزمایشگاه است.

      دست‌سازه «دستگاه تصفیه آب» با هدف تسهیل یادگیری مفهوم اسمز و اسمز معکوس و همچنین آشنایی بیشتر دانش آموزان با دستگاه‌های تصفیه آب در درس شیمی (۱) پایه دهم طراحی و ساخته شده است. هدف اصلی از ساخت این دستگاه، ایجاد یادگیری فعال و عمیق در دانش‌آموزان از طریق مشاهده و تجربه‌ی مستقیم یک پدیده علمی است. در این پروژه تلاش شده است تا با استفاده از ابزارهای ساده و کم‌هزینه، عملکرد دستگاه‌های صنعتی تصفیه آب به صورت شماتیک و آموزشی شبیه‌سازی شود. لوازم مورد استفاده جهت ساخت این دست‌سازه شامل: دو عدد سرنگ ۶۰ میلی‌لیتری، کاغذ صافی، توری پلاستیکی، چسب، تخته، پمپ آکواریوم و شلنگ است. با اتصال سرنگ‌ها و ایجاد لایه‌های فیلتراسیون از جنس کاغذ صافی و توری پلاستیکی، دستگاهی ساخته شده که قادر است فرآیند تصفیه آب را به شکلی قابل مشاهده نشان دهد.

 

                      رتبه اول دست‌سازه‌های آموزشی

       در بخش هیأت علمی، نومعلمان و معلم دانشجویان

امیرمحمد بهرامی مداح

دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان

نوع محصول فناورانه:

دست‌سازه آموزشی

عنوان محصول فناورانه:

  • دستگاه تصفیه آب

 

  • دست‌سازه انحراف باریکه آب

 

  • تابلو انتقالات الکترونی

سوابق تحصیلی:

کارشناسی ارشد:

آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان(در حال تحصیل)

کارشناسی:

آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، 1403

محل خدمت:

تهران- پردیس شهید چمران- مرکز آموزش عالی شهید بهشتی